גם השנה: כרטיסי כיבוד לגבאי בתי הכנסת

פורסם: כ' אלול התשס"ט | | 13:12 ע"י: בבא קמא
צילום: בבא קמא.

אתר "בבא קמא" העלה לאינטרנט קובץ מיוחד לגבאי בתי הכנסת. הקובץ בפורמט PDF מכיל כרטיסי כיבוד למתפללים

הכיבודים שאמנם מתקיימים במהלך כל השנה, הופכים למסובכים יותר בראש השנה. כ-50 כיבודים שונים נהוגים בבית הכנסת בראש השנה, החל מפתיחת הארון דרך העלייה לתורה ועד הגבהתה. הגבאים, שאוהבים תמיד לבוא מוכנים לתפילה, לא תמיד יכולים לדעת מראש אם מי מהמתפללים ייעדר מהתפילה ולכן לא יכולים לסדר את הכיבודים טרם החג. אם לא די בכך הרי שידוע שחל איסור לדבר בשעת התפילה ובמיוחד בין התקיעות, לכן לאורך השנים גבאי בית הכנסת שרצו לכבד מי מהמתפללים בפתיחת ארון הקודש או בעליה לתורה, נאלצו להשתמש בתנועות ידיים או בסימנים מוסכמים.

בכדי לפתור את כל הבעיות הללו העלה אתר בבא קמא קובץ כרטיסי כיבוד לראש השנה אותו ניתן להדפיס בערב החג. הגבאים מוזמנים להדפיס את הכרטיסים, לגזור לפי הסימון, ולתת אותם למתפללי בית הכנסת כדי לכבדם בפתיחת הארון, ובעליות לתורה. הכרטיסים ממוספרים ומסודרים לפי סדר התפילות ובהתאם למחזור רינת ישראל נוסח ספרד.

הודות לרעיון המקורי של אתר "בבא קמא" ניתן יהיה בראש השנה הבעל"ט להגיש בקלות את הכרטיס התואם לכיבוד ובכך לחסוך אי הבנות. כרטיסי הכיבוד שהוכנו במיוחד לצורך מטרה זו הם הפתרון הטוב ביותר לבעיה.

זו השנה השמינית שבה יחולקו כרטיסי הכיבוד בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

קובץ כיבודים דומה קיים גם עבור יום כיפור ולהקפות שמחת תורה.

מומלץ גם להוריד את הקובץ להדפסה עם עירוב תבשילין, שבו יש צורך בעת ששבת חל במוצאי יו"ט, וכן את הקובץ שבו סימני מאכלי ראש השנה.

עם פרוש השנה החדשה שלוחה לכם ברכת כתיבה וחתימה טובה,
צוות בבא קמא
איתי ורזי הרשנהורן