תרומת שיער החלאקה

פורסם: י"ב אייר התשע"ד | | 10:13 ע"י: מערכת בבא קמא
שיער חלאקה בדרך לתרומה.
שיער חלאקה בדרך לתרומה. צילום: בבא קמא.
את השערות הראשונות של הילדים בני ה-3 שנגזרות לראשונה בטקס ה"חלאקה" תורמים ל"זכרון מנחם" – וזוכים למצווה נוספת ותרומה

ל"ג בעומר הוא חג של מדורות, של שמחות, ועלייה לקברו של הרשב"י. עבור ילדים בגיל שלוש ל"ג בעומר הוא גם יום התספורת הראשונה שלהם. אלפי משפחות יקיימו השנה את מנהג ה"חלאקה", ויגזרו את שערות ראשי הילדים כסימן לתחילת חינוך הילד למצוות. ב"זכרון מנחם" - המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מחכים לשערות אלה כדי לעשות מהן פאות ראש לילדים שאיבדו את שיער ראשם כתוצאה מהטיפול במחלת הסרטן.

השערות העדינות שנגזרות ב"חלאקה" מתאימות במיוחד להכנת פאות עבור הילדים באופן שנראה טבעי ככל האפשר. כל ילד שיתרום את שערו יקבל תעודה מיוחדת מ"זכרון מנחם" על מנת שכשיגדל יוכל לראות כי עשה חסד בגופו כבר בהיותו צעיר.

השיער הוא סימן של חיוּת, עוד מסיפור שמשון ניתן ללמוד כיצד שיער וכוח אחד הם. מזה כעשור אוספת עמותת "זכרון מנחם" תרומות שיער ומכינה מהם פאות עבור ילדים חולי סרטן. "השיער נותן לילדים להמשיך בחייהם כילדים – מבלי שיהיה סימן חיצוני לכך שהם למעשה חולים." אומר יו"ר העמותה, חיים ארנטל, "הפאה מחזקת את נפשם ומסבה להם אושר גדול – ולנו זה מסב התרגשות גדולה לראות אנשים שתורמים מעצמם באופן כה מיוחד. גילוח הראש במלאת לילד שלוש שנים נועד לסמן את תחילת חינוכו של הילד למצוות, ואין מועד מתאים מכך כדי לתרום את השיער ולהרוויח מצווה ראשונה בטובתו של האחר."

כל ילד ששערותיו מגיעות לאורך 25 ס"מ יכול לתרום.

את השערות יש לשלוח ל"זכרון מנחם" - ת.ד. 16383, ירושלים, 91163