יין לפורים - להרבות בהם משתה

פורסם: ג' אדר ב' התשע"ד | | 21:31 ע"י: מערכת בבא קמא
כרם מרום חלקת שמאי 2011.
כרם מרום חלקת שמאי 2011. צילום: יקב אור הגנוז.
לקראת פורים אנו מביאים שתי המלצות ליינות מובחרים שיעשו לכם שמח

לקראת משתה פורים בחרנו עבורכם שני יינות מובחרים שיעשו לכם את משתה פורים שמח ומשובח במיוחד.

כרם מרום חלקת שמאי 2011.
כרם מרום חלקת שמאי 2011. צילום: יקב אור הגנוז.

יקב אור הגנוז - כרם מרום

יין אדום יבש זה מופק מ-100% ענבי קברנה סובניון ממרום הגליל, מכרם מרום, חלקת שמאי. החלקה מיתפרשת על 18 דונם בלבד בגובה של 800 מ' מעל פני הים. המידרון עליו יושבת החלקה הוא בעל מפנה מזרחי ושיפוע בינוני. הרכב הקרקע ברובו אדמת טרה-רוסה.

 

יקב 'אור הגנוז', הינו יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2005 בלב אזור היין, למרגלות הר מירון. היקב מנוהל ע"י חברי הישוב החרדי-שיתופי אור הגנוז, המנהל את אורח חייו עפ"י הרעיון שיתופי-קיבוצי שמעודד אורח חיים של עבודה לצד לימוד פנימיות התורה. כל עובדי היקב הם תושבי היישוב.

ביקב "אור הגנוז" מדגישים יותר מכל את המשפט שאומר: "יין טוב מתחיל בכרם". כרמים אלו, בעלי היסטוריה של מאות שנים, ממוקמים בגבהים שבין 700-900 מטרים מעל פני הים, נהנים מהאקלים הייחודי של אזור מרום הגליל, המתאים בעיקר לגידול זני ענבי איכות.
 

היין זכה במדליית זהב כפולה בתחרות היין הבינלאומית טרה וינו 2013.

 

להשיג בחנויות היין. מחיר מומלץ: 100 ₪

 

 

יקב יפו - Sauvage 2012.
יקב יפו - Sauvage 2012. צילום: יקב יפו.

יקב יפו - Sauvage 2012

יין בלנד אדום המכיל 45% מרלו, 35% שיראז ו20% קברנה סוביניון שגדלים בכרמים הסמוכים ליקב בעמק האלה. בציר הענבים נעשה באופן ידני. היין הוא שילוב צעיר ומרענן של זנים שונים, שיחדיו יצרו בלנד איכותי. בעל גוף בינוני וארומות עשירות בתבלינים יחד עם שוקלד מוקה וקפה. היין נוצר בטכנולוגיה חדשה המשלבת שיטת ישון עם הזרמת חמצן למכלים מיוחדים ובהמשך ישון היין בחביות עץ אלון צרפתי בשיטה המסורתית.

יקב יפו שהתחיל ב-1998 כיקב בוטיק משפחתי במרתף בית בשכונת רמת החי"ל, מסתמן כאחד ממותגי היין הישראליים שכדאי לשים אליהם לב. אל רשימת המדליות שצבר היקב בשנים האחרונות, נוספה לאחרונה מדליית זהב מתחרות הבינלאומית טרה וינו 2013.

להשיג בחנויות היין. מחיר מומלץ: 70 ₪.