תבקשי חזק ושמרי נפשך

פורסם: ב' טבת התשע"ד | | 20:54 ע"י: בבא קמא
כריכת הספר תבקשי חזק.
כריכת הספר תבקשי חזק. צילום: כריכת הספר.
בסוף נובמבר ציינו את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. ספריה של של הסופרת רחל גבריאל יתנו הצצה לחייהן של נשים המצויות במאבק הישרדות מתקופת ילדותן.

שני ספריה הראשונים של הסופרת רחל גבריאל, "תבקשי חזק" ו"שמרי נפשך"הם רומנים העוקבים אחר התמודדותן האישית של נשים אשר נקלעו למציאות מנוכרת ואלימה ומנסות בדרכן שלהן לשרוד מציאות זו - רומנים מרתקים וחושפניים הנקראים בנשימה אחת.

הסופרת רחל גבריאל.
הסופרת רחל גבריאל. צילום: אתר האינטרנט.

רחל גבריאל, סופרת שהתגלתה בשנים האחרונות מתארת בספריה מציאות של נשים אשר צמחו מתוך יתמות ותנאים קשים וחוו מילדותן הזנחה והתעללויות. גבריאל לא מנסה ליפות ומביאה לקורא את המציאות הריאליסטית על כל צדדיה - כיעורה כמו גם יופייה. האותנטיות של תיאוריה המפליגים מכניסים את הקורא לאותה המציאות ומסייעת להבין את הבלתי נתפס - כיצד הפכו להיות קרבן של המציאות שאליה נקלעו ולאבד את עצמן במערבולת חייהן ומשאירות אותו במתח עד הסוף המפתיע.

רחל גבריאל עצמה שהתייתמה מאימה בגיל שלוש, הוזנחה מצד אביה וגודלה על ידי אחיה שנפל מאוחר יותר במלחמה, מציירת את הדמויות בסיפור תוך שימוש בדמיונה העשיר והוספת אלמנטים רגשיים אשר מסייעים לנו להזדהות עם כאבן וגם ליהנות ולהתרגש איתן לאורך הדרך.

על הספר "תבקשי חזק"

יעל שהתייתמה מאמה בגיל צעיר, נאחזת בכוח באהבה הראשונה המזדמנת בחייה גם כשזו מתגלה כאכזרית ואלימה. הספר מכניס את הקורא לעולמה הפנימי, תחושותיה וכאבה של יעל כולל ההכחשה הפנימית ועד להתפכחותה האיטית. האם תמצא יעל את הכוח הדרוש לה לשנות את המציאות אליה נקלעה? האם כוח זה טמון בנשים אחרות נפגעות אלימות? "תבקשי חזק" מספר את סיפורן של נשים רבות הנאלצות להתמודד עם חיים לצדו של בעל אלים. מה קורה בחייהן?...

רחל גבריאל מלווה את הגיבורה מימי ילדותה שנעדרו אהבת אם, דרך חייה בפנימייה דתית, המעבר שעשתה לקיבוץ ועד לנישואיה הטרגיים.

רחל גבריאל שעצמה גדלה כיתומה וכילדת חוץ בקיבוץ, מתארת ברגישות רבה את קורותיה של הגיבורה, שהייתה מוכנה לתת הכול תמורת אהבה.

על הספר "שמרי נפשך"

מרי שהתייתמה מהוריה בהיותה פעוטה, רואה באחיה יואב, שלקח על עצמו לשמש לה כאב, את כל עולמה. נישואיה לרמי מהווים עבורה קרש קפיצה לבית משלה ולחיים נוחים. אך הגורל רצה אחרת. האסונות רודפים אותה פעם אחר פעם. הטרגדיות עמן עליה להתמודד, קשות וגורליות ומשפיעות על קרוביה ועל אהוביה. לאורך כל מהלך חייה נוצרת מרי בקרבה סוד אפל (אונס במקום עבודתה) אשר מעיב על חייה ומטלטל את עולמה. כעסים שלא בוטאו וכאבים שאין להם שם מרחיקים מעליה את בנה אשר לא מצליח לפרוץ את החומה שבנתה סביבה.
שמרי נפשך הנו ספר רגיש, מטלטל ובלתי נשכח. הספר נקרא בנשימה עצורה, מרגש ונוגע בנבכי נפשן של הדמויות תוך הצצה לעולמן המרתק.

ניתן כיום לרכוש את הספרים ישירות באתר של הסופרת: www.rachelgavriel.co.il  (בהנחה משמעותית) או בהזמנה מחנויות הספרים הגדולות.