נשים נוהגות בזהירות – ומשלמות פחות על ביטוח רכב

פורסם: ט"ו כסלו התשע"ד | | 12:15 ע"י: בבא קמא.
ביטוח רכב מוזל לנשים.
ביטוח רכב מוזל לנשים. צילום: מאגר תמונות
מחקרים מראים שנשים נוהגות באופן זהיר יותר, אך האם הדבר משתקף במחירי ביטוח הרכב?

בשנים האחרונות התפרסמו לא מעט מחקרים המוכיחים כי נשים הן נהגות זהירות יותר על הכביש. הממצאים - נשים מעורבות בפחות תאונות דרכים (בהשוואה לגברים) ורוב התאונות בהן מעורבות נשים הן תאונות קלות בלבד. רק 9% מהתאונות הקטלניות המתרחשות בארץ הן בהשתתפות נשים, והנתונים בעולם לא רחוקים.

נתונים אלו הובילו חברות ביטוח שונות להביט על קהל הנשים הנוהגות בפרספקטיבה שונה במעט ו"לתגמל" נשים על נהיגה זהירה ובטוחה. זה רק הגיוני, שכן החברה המבטחת מול הקהל הזה חשופה לסיכון כלכלי פחות ומתבקש שגובה הפרמיה על ביטוח מקיף לרכב תקטן בהתאמה.

או במילים אחרות, בדיוק כפי שאדם שאינו מעשן משלם פחות עבור פוליסת ביטוח בריאות, או נהג ותיק ללא עבר ביטוחי משלם פחות על הביטוח לרכב, כך נשים נהנות מהטבה מעצם השתייכותן לקהל מבוטחים בו מרכיב הסיכון אליו חשופה החברה המבטחת פחות.

נשים נוהגות בטוח יותר.
נשים נוהגות בטוח יותר. צילום: מאגר תמונות

האם כל הנשים נהנות מאותו מחיר מוזל בביטוח רכב?

היקף החיסכון בביטוח המקיף נקבע בהתאם למרכיבים שונים בפרטי הנהגת. המרכיבים העיקריים המשפיעים על אופי הפוליסה ומחירה הם גיל, ותק נהיגה, תאונות קודמות, סוג הרכב וכדומה. יחד עם זאת, החיסכון בביטוח המקיף יכול להגיע עד 35%. זהו פער משמעותי הפועל לטובת הנשים ומייצג בצורה נאמנה את המהות של חדשנות צרכנית. מעבר למחירים האטרקטיביים, ניתן למצוא בשוק הביטוח לרכב פוליסות מותאמות לצרכים של קהל נשי, כמו דגש על כיסוי החלפת גלגל במקרה של תקר בחינם, 24 שעות ביממה וללא השתתפות עצמית.

מה יהיה הצעד הבא של חברות הביטוח?

ההוזלה במחיר הביטוח עבור נשים נוהגות היא רק חלק קטן מהאסטרטגיה הכללית של חברות הביטוח. לדוגמא פוליסת LADY AIG מראה כיצד חברות גדולות נשארות קשובות לשוק ופועלות בצורה דינאמית. כל מבוטח מבין כיצד נקבע המחיר של פוליסת ביטוח מקיף לרכב, אך רק לאחרונה החלו גם נשים לממש את ההטבות המגיעות להן. נשים מקפידות על נהיגה זהירה וצריכות ליהנות מההטבות הנלוות לכך. מבחינת חברות הביטוח, כיסוי מקיף עבור נשים הוא שירות משתלם ויוצא דופן בטווח הקצר והארוך. כפי שהראו המחקרים, הכיסוי ניתן במחיר נמוך משום שנשים מגלות זהירות במהלך הנסיעה ומעורבות בפחות תאונות דרכים קטלניות. 

למידע נוסף על ביטוח רכב באתר AIG