ראש העיר מארח: כ400 אנשי הציונות הדתית התארחו בסוכתו של ברקת

פורסם: כ"א תשרי התשע"ד | | 14:13 ע"י: מערכת בבא קמא
ברקת עם נציגי הבית היהודי בירושלים.
ברקת עם נציגי הבית היהודי בירושלים. צילום: חן כליפא.
פעילי ציבור ובכירי הציונות הדתית בקרו בסוכתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת

כ400 רבנים, ראשי קהילות ופעילי ציבור של הציונות הדתית, התארחו בסוכת ביתו של ראש העיר ירושלים, ניר ברקת.  ברקת: "אני רואה בציונות הדתית שותף אידיאולוגי נאמן בקידום העיר ירושלים"

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ורעייתו אירחו הערב (ג') בסוכתם כ400 רבנים, ראשי קהילות ופעילי ציבור של הציונות הדתית. בין האנשים השתתפו: הרב איתן אייזמן - ראש מוסדות נועם-צביה, הרבנים יוסף כרמל ומשה ארנרייך - ראשי כולל ארץ חמדה, הרב דוד שמחון - רב שכונה בקרית יובל, הרב דוד סמסון - ראש מוסדות עתיד, הרב שמואל זעפרני - ראש ישיבת המאירי, הרב רפי פוירשטיין - רב הקהילה הדתית לאומית בהר נוף, הרב מאיר טויבר - ראש ישיבת נתיב מאיר, הרב אריה שטרן - ראש מכון הלכה ברורה, הרב יהודה בן ישי - רב קהילת בית יהודה, פרופ' שלום רוזנברג , פרופסור חיים ידגר, הרב אבי קנאי רב קהילה ברמות, פרופסור ברכיהו ליפשיץ, הרב אנסבכר, הרב מרדכי אנטבי- רב קהילה בבית הכרם, ד"ר דוד קורן ממכללת ליפשיץ, הרב יגאל שפרן – רב שכונת קרית משה, הרב פרופ' נח דנא פיקארד – נשיא מכון לב, אליעזר שפר,  נציגי רשימת הבית היהודי בירושלים - דב קלמנוביץ, הרצל יחזקאל, רז קיל, ד"ר תמר טננבוים וד"ר אלי וולף, נציגי רשימת ירושלים מאוחדת – חגית משה, אריאל מרסקי, וליאב חדד, מנהלי מוסדות חינוך, נציגי תנועות הנוער הדתיות לאומיות ופעילי ציבור מכל שכונות העיר.

ברקת עם דב קלמנוביץ', הרצל יחזקל ורז קיל מהבית היהודי בירושלים.
ברקת עם דב קלמנוביץ', הרצל יחזקל ורז קיל מהבית היהודי בירושלים. צילום: חן כליפא.

הרב אריה שטרן, ראש מכון הלכה ברורה, פתח את המפגש בדברי ברכה חמים לראש העיר ניר ברקת וציין כי המנהיג הראשון שהעלאה לסדר היום הלאומי במדינת ישראל את החשיבות ברב ראשי ציוני הוא ניר ברקת, ועל כך מגיעה לו כל ההערכה וההוקרה. בחמש השנים האחרונות ניר ברקת הוכיח שהוא שותף נאמן של הציונות הדתית, הוא מבין את אופייה של ירושלים עיר הקודש.

עו"ד אלין קמינצקי, יו"ר איגוד בתי הכנסת הציוניים בירושלים, שיבח את פעילותו של ראש העיר ניר ברקת בכל תחומי העשייה הנוגעים למגזר הכללי בירושלים ובפרט לציונות הדתית. קמינצקי ציין כי ניר ברקת היווה כתובת ואוזן קושבת לצרכי הציבור הדתי לאומי בירושלים בחמש השנים האחרונות וכי הציונות הדתית מאוחדת בתמיכה בברקת לעוד חמש שנים של עשייה.

ראש העיר ניר ברקת הודה לכל המשתתפים במפגש על תמיכתם וציין כי הוא מתרגש לראות את האחדות של כל הציבור הדתי לאומי על כל גווניו וחלקיו בתמיכה בהמשך כהונתו כראש עיריית ירושלים. ברקת סיפר בנימה אישית על השליחות שהטיל עליו הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ערב פטירתו. ברקת סיפר כי זכה לשהות שעות רבות במחיצתו וכי הרב תרם לגיבוש ועיצוב תפיסת עולמו ביחס לניהול העיר ירושלים. ברקת סיפר כי הלך לבקר את הרב במיטת חוליו בבית החולים שערי צדק מספר ימים לפני פטירתו וכי הרב אמר לו כי תפקידו הוא לשמור על ירושלים מאוחדת במובן הפיזי, במובן הרוחני וגם במובן החברתי. "אני מרגיש שדבריו של הרב אליהו כמאין צוואה עבורי, ואני מחויב בכל ליבי לממש שליחות זו. אני רואה בציונות הדתית שותף אידיאולוגי נאמן בקידום העיר ירושלים בכל התחומים."

את הערב סיים הרב יהודה בן ישי, רב קהילת בית יהודה, שנשא נאום אישי ומרגש וסיפר כי בשנים האחרונות מנצח על המלאכה איש יקר עושה את מלאכתו שלא על מנת לקבל שכר, נקי כפיים ובר לבב, המבין את אופייה רבת השנים של ירושלים. פגשתי אדם רגיש ובעל חזון, המבקש לשמור על שלמותה של העיר, ועל אחדותם של אלה הפוקדים אותה ושוכנים בתוכה.