שבוע קולנוע ומוח חוזר לירושלים

פורסם: ט"ו אדר התשע"ג | | 09:58 ע"י: מערכת בבא קמא
קולנוע ומח.
קולנוע ומח. צילום: ELSC
שבוע קולנוע ומוח חוזר בפעם השלישית לסינמטק ירושלים. במשך השבוע יועברו הרצאות ויוצגו סרטים בנושא חקר המוח בשיתוף עם האוניברסיטה העברית.

בעוד המוח האנושי הוא היסוד ליכולות מופלאות של תחושות ורגשות המובילות יצירה, חשיבה, תנועה, אהבה סקרנות ויצירתיות, לצערנו הוא גם המקור למחלות קשות המציבות אתגרים לרפואה. שיפור הבנת ההיבטים השונים בתפקוד המוח יכול להתקיים רק על ידי יצירת סביבת מחקר הפרוסה על פני רמות שונות ובין מדענים מתחומים מגוונים.

במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית (ELSC), מרחיבים צוותי מחקר בין תחומי את הבנתנו על המוח האנושי ומגלים את הקשרים הסיבתיים בין גנים, תאי עצב ופעילותם במוח לבין התנהגות וקוגניציה. צוותים אלה מובילים גישות חדשות גם בהבנת מחלות נוירולוגיות ובפגיעות בתפקוד המוח.

שבוע קולנוע ומוח ביוזמת מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח.
שבוע קולנוע ומוח ביוזמת מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח. צילום: ELSC

חוקרי האוניברסיטה העברית הגיעו להישגים חשובים במדעי המוח וביניהם: פיתוח ממשק מוח-מכונה, פענוח הבסיס התפיסתי של דיסלקציה וקשיי למידה, יצירת בדיקת דם חדשה המזהה רגישות ללחץ, טיפול במחלת הפרקינסון על ידי גירוי מוחי עמוק , פתוח תרופות למחלות ניווניות ועוד.

מטרתו של "שבוע מודעות המוח" הבינלאומי, המצוין מידי שנה בחודש מרץ, היא לעורר את המודעות הציבורית לחשיבות חקר המוח ולהציג את ההתקדמות המחקרית בתחום. פרויקט "שבוע קולנוע ומוח", בחסות מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח ובשיתוף סינמטק ירושלים, מתקיים השנה בפעם השלישית במטרה לחזק את הקשר בין הקהילה לאקדמיה.

שבוע קולנוע ומוח מלווה בהרצאות מדענים צעירים "ממרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח". במהלך השבוע יציגו ויסבירו מדענים צעירים ממעבדות שונות מחקרים מגוונים בתחום.

פרטים נוספים באתר המרכז למדעי המוח.