המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) ישיק ספרייה דיגיטלית לבתי ספר ומוסדות יהודיים בחו"ל

פורסם: ג' אדר התשע"ג | | 10:01 ע"י: מערכת בבא קמא
אתר הלקסיקון לתרבות ישראל ויהדות.
אתר הלקסיקון לתרבות ישראל ויהדות. צילום: מט"ח.
מהפכת הספרים הדיגיטליים מגיעה לצפון אמריקה: המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) חתם על הסכם שת"פ עם בית ההוצאה לאור היהודי הותיק "ברמן"

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) הודיע היום כי חתם על הסכם שיתוף פעולה עם בית ההוצאה לאור הותיק "ברמן" (Behrman House Publishing)  במסגרתו ישיקו שני הגופים ספרייה דיגיטלית, ראשונה מסוגה, עבור בתי ספר ומוסדות יהודיים בצפון אמריקה.  הספריה, אשר תתבסס על פלטפורמת הספרים "כותר", תאפשר לתלמידים, מורים, מנהלים ובתי אב גישה למאגר ספרים דיגיטלי הכולל את כל ספרי הלימוד של "ברמן", כמו גם את ספרי הלימוד של מטח במגוון תחומים. הפלטפורמה החדשה צפויה להתרחב בעתיד ולכלול ספרי לימוד של הוצאות ספרים נוספות מחו"ל.   

עוד הוחלט במסגרת ההסכם, אשר נחתם בשבוע שעבר ב'מרכז להסטוריה יהודית' במנהטן, כי מטח יתרגם ויתאים ערכים ותכני מדיה עשירה בתחום התרבות היהודית, בינהם פריטים מהלקסיקון לתרבות ישראל ויהדות, במטרה לשלבם במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית בצפון אמריקה.

כזכור, לפני כשנתיים וחצי השיק המרכז לטכנולוגיה חינוכית  את ספרית 'כותר'  - הספריה המקוונת של ישראל עם למעלה מ-1000 כותרים המכילים ספרי לימוד,  מקורות מידע, ספרים ואנציקלופדיות בעברית מחמישים השנים האחרונות. ספרי העיון של 'כותר' זוכים ללמעלה מ-200,000    כניסות מידי חודש, כאשר בספרי הלימוד של הפלטפורמה משתמשים עשרות אלפי תלמידים בישראל מידי יום.

גילה בן-הר, מנכ"לית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) אמרה היום: "כחלק מאסטרטגית ההתרחבות של מטח לשווקים נוספים מחוץ לישראל אנו מברכים על ההסכם עם ברמן וגאים להביא את בשורת הספרים הדיגיטליים ליהדות התפוצות. הפלטפורמה החדשה, המבוססת על הידע והחדשנות של מטח, תאפשר בפעם הראשונה לבתי ספר, מוסדות וקהילות יהודיות בחו"ל גישה למקורות לימוד וידע באנגלית ובעברית, בצורה מהירה, פשוטה וידידותית למשתמש".

"זהו צעד משמעותי קדימה במשימתנו לעצב מחדש את החינוך בשפה העברית עבור הדור הצעיר", אומר דיוויד ברמן, נשיא בית ההוצאה לאור ברמן, "מערך החומרים המגיע אלינו מישראל, באמצעות מטח, הוא אינסופי והפלטפורמה המקוונת של כותר מספקת לנו תוכן באופן מידיי ונגיש".