הדף היומי לילדים

פורסם: כ"ז חשון התשע"ג | | 22:37 ע"י: מערכת בבא קמא
הדף היומי לילדים.
הדף היומי לילדים. צילום: יח"צ.

פרוייקט לימוד הדף היומי הופך את התלמוד לנגיש יותר עבור שכבות באוכלוסיה שלא היו מגיעים אליו ביום יום. עכשיו במהדורה מיוחדת, סוגיות הדף היומי מונגשות גם לילדים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים להתעוררות בלימוד התלמוד. הכרכים העבים של אוצר החכמה היהודית היו לרוב חזקתם של אלו שקובעים עיתים רבות לתורה ופחות היו מגיעים אל דפי הגמרא עם האותיות הצפופות מחוץ לכתלי הישיבה. לימוד הדף היומי עם שיעורים קבועים ומסודרים בכל בוקר או צהריים נהיה נפוץ ונגיש בכל מקום. כיום ניתן למצוא בקלות באינטרט שיעורים מוקלטים על הדף היומי וגם שיעורים קצרים מוקלטים או כתובים שיעזרו לעשות חזרה על החומר שנלמד בשיעור.

פרוייקט חדש של "ידיעות ספרים" (שהביאו לנו פרוייקטים נפלאים אחרים הקשורים לארון הספרים היהודי) בעריכת אבי רט מביא את התלמוד והדף היומי בשפה נגישה לילדים בשבעה כרכים. חווית הלימוד והכרת מחוזות חדשים של התרבות, ההגות והסיפורים שבתלמוד יכולים להגיע לכל בית ולכל ילד, ובמיוחד ללימוד משותף עם ההורים בחברותא.

לכל יום מוקדש קטע קצר המביא בקצרה סוגיות מהדף היומי. דקות ספורות של לימוד משותף של הורים וילדים יכול להביא לחוויה חדשה תרבותית ורוחנית.

פרויקט התלמוד הוא תולדת חזונם של מאיר וצילית יעקבסון, הרואים בו מפעל חיים חינוכי, רוחני ויהודי הכולל בתוכו תרומה לקהילה ולעם.


כרך ראשון:
מסכתות ברכות | שבת | עירובין | פסחים

מחיר: 79 ₪ באתר ידיעות ספרים.