ארבעת המינים - איך לבחור את הסט בשבילך?

פורסם: ט' אלול התשע"ב | | 22:10 ע"י: מצווה שופ
ארבעת המינים.
ארבעת המינים. צילום: בבא קמא

מיד לאחר יום כיפור מתחילים בהכנות - בניית סוכה וקנית ארבעת המינים. מדריך זה יעזור לכם לדעת מה ההבדל בין סט כשר לסט מהודר, מהו טווח המחירים המומלץ לסטים בהידורים שונים ואילו הידורים יכולים אף להגיע למאות שקלים עבור אתרוג או לולב מיוחד

לקראת חגי תשרי הממשמשים ובאים וכחלק מההכנות לחגים הבאים לקראתנו חשוב להיות מוכנים וערוכים לקראת תקופת הקניות העמוסה. לכן הבאנו בפניכם מדריך קצר המדריך כיצד לבחור סט ארבעת המינים שמתאים לכם?

אתרוג

בחירת האתרוג קשורה למנהג העדה או המוצא. יוצאי קהילות אשכנז יעדיפו אתרוג עם פיטם או אתרוג ברוורמן. יוצאי ספרד ותימן נוהגים לקנות אתרוג תימני הקיים בשוק בכשרויות ברמות שונות של הרב מחפוד והרב עובדיה יוסף. כאשר בוחרים אתרוג יש לבדוק שאין לאתרוג פגיעות חיצוניות הפוסלות אותו וככל שהוא יותר נקי מפגיעות וכתמים כך הוא יותר מהודר. טווח המחירים בשווקים נע בין 30-300 שקלים.

לולב

גם בבחירת לולב יש משמעות למנהג העדה. הלולב הנפוץ ביותר ברוב הקהילות הוא לולב אל עריש ממצרים אך גם לולבי הבקעה הגדלים בבקעת הירדן מבוקשים מאוד. לפי מנהג קהילות אשכנז ההידור הגבוה ביותר הוא לפתוח את הלולב ולבדוק את העלה האמצעי של הלולב (התיומת) ולבדוק שהוא סגור (לולב דרי). לפי קהילות ספרד דווקא לולב שסגור לחלוטין (לולב קורא) וכמובן ישר כמו סרגל הוא המהודר ביותר. טווח המחירים בשווקים הוא נע בין 25- 100 שקלים.

הדס

בבחירת הדס חשוב לבדוק שההדס לא יבש ושעליו ירוקים. להדס יש מספר רמות של הידור כאשר החלוקה בינהן תלויה בבדיקה האם ההדס משולש - שכל העלים יוצאים מאותה נקודה בכל רמה. ככל שההדס יותר משולש הוא יותר מהודר. בנוסף, ההדסים באים בגדלים שונים וגם עניין הגודל מתבטא ברמת הכשרות. טווח מחירים בין 20 -100 ש"ח להדסים.

ערבה

יש לבדוק שהיא לא יבשה או קטומה ופרט לכך ההידור היחידי הוא שהיא לבלוב. רצוי לקנות מספר סטים בגלל שהיא מתייבשת . כ-20 ש"ח לסט.

ניתן לרכוש כל אחד מארבעת המינים בנפרד בדוכן או בחנות הקרובה לבית ולקבל את המחיר שאתם רגילים לשלם עליו כל שנה, אבל יש גם אפשרות אחרת - אתר האינטרנט מצווה שופ מרכז עבורכם את כל הצרכים לחג כך שלא תצטרכו אפילו לצאת מהבית ולבזבז שעות במציאת חניה ובחיפוש אחר הפריט המבוקש ועוד לשלם יותר והכל בכשרויות ובאיכות הגבוהה ביותר.

באתר מצווה שופ אתם תוכלו לקנות בדיוק מה שאתם צריכים ובכל רמת הידור שתרצו וחשוב מהכל במחיר השווה לכל כיס במשלוח עד פתח הבית. אז איך זה עובד? במקום לשלם לחנות שהיא משלמת למפעל והם לעובדי קטיף אתם מקבלים את הסחורה ישירות מהמגדלים/בתי אריזה וכך חוסכים לכם עשרות- מאות שקלים בקניות שלכם לחג.

לקראת השנה החדשה אתר מצווה שופ מזמין את הציבור להזמין ארבעת המינים, מתנות לחג דרך אתר אחד והכל במשלוח עד הבית במחירים ללא תחרות. באתר תוכלו גם לראות שאלות נפוצות נוספות הקשורות לחג הסוכות והלכות הרלוונטיות לחג על ארבעת המינים.