לקראת שבועות: המלצה ליין שהולך טוב עם גבינה

פורסם: כ"ח אייר התשע"ב | | 22:19 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: יקב תבור.

לקראת חג שבועות אנו מביאים המלצה ליינות שילכו טוב עם הגבינות שתגישו לשולחן.

שולחן חג שבועות מזוהה עם מאכלים חלביים וגבינות - וכמו כל שולחן חג, חובה להוסיף גם יין טוב לקידוש ולארוחה. לקראת החג, בקשנו מיקב תבור המלצות ליינות שיתאימו לשולחן החג. הנה הם לפניכם.

סוביניון בלאן גיר מסדרת אדמה

אחד מהיינות המובילים של יקב תבור מזה כמה שנים. סוביניון בלאן הוא זן ענבים מתאים לאקלים ולאופי הישראלי. קשת ניחוחות רעננה שנעה מפירות הדר כגון אשכולית ולימון ועד לפירות טרופיים כגון גויאבה פסיפלורה, לצד גוף קליל ופריך, הופכים אותו ליין אידיאלי לשתיה בימי קיץ חמים. ליין טעמים מורכבים, הוא נקי ורענן ומשאיר סיומת נעימה בחיך. היין נעשה ללא מגע חבית על מנת להביא את טעמי הכרם לבקבוק.
בציר 2011 התאפיין באקלים קריר ומתון יחסית אשר התבטא בהבשלה איטית ומדורגת של ענבי היין והדגשת הטעמים וארומות האופייניים לזן זה.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ש"ח

שרדונה מסדרת "הר"

ענבי השרדונה, הגדלים באדמות הפוריות של כפר תבור, מעניקים ליין שילוב עשיר של פירות אקזוטיים ,משמש ותאנה. התוצאה היא יין זהוב, קליל, פירותי, טרי וערב לחך. בציר 2011 התאפיין באקלים קריר ומתון יחסית אשר התבטא בהבשלה איטית ומדורגת של ענבי היין והדגשת הטעמים והארומות האופייניים לזן זה.
השרדונה מסדרת הר הוא יין פירותי ורענן שאינו עובר תהליך התיישנות בחביות עץ.
מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪

אודות יקב תבור
יקב תבור הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות כורמים מכפר תבור ובבעלותו כרמי ענבים באזור כפר תבור, הגליל העליון ורמת הגולן. היקב שוכן בכפר תבור ומייצר מיליון בקבוקים בשנה בארבע סדרות ברמות מחיר שונות. בשנת 2010 הרחיב היקב את קטגוריית היינות המבעבעים שלו וגם סדרת יינות חדשה המיועדת למסעדות בלבד. יינן היקב הוא אריה נשר והוא מהייננים המוערכים בתעשיית היין הישראלית.
ליקב תבור כרמים על אדמות משובחות המאפשרות לו הפקת יין מצוין.