להשקיע כמו טייקון: מיזם חדש הופך כמעט כל אחד למשקיע

פורסם: י"ח אייר התשע"ב | | 08:20 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: הגשמה

פטנט ישראלי חדש יאפשר למי שחסך 100 אלף ₪ להשקיע "כמו העשירים" ולהרוויח תשואות דו ספרתיות

אם גם אתם חסכתם 100 אלף ₪ ואתם שוברים את הראש בחיפוש אחר השקעה שתניב קצת יותר מהריבית בפק"מ, בטח תשמחו לשמוע על פטנט ישראלי חדש שמאפשר לכל אחד "להשקיע כמו העשירים". קרן הגשמה מציעה למשקיעים קטנים להיכנס עם סכומים נמוכים להשקעות המיועדות ל"עשירים בלבד" ומניבות תשואות דו ספרתיות. הקרן הציגה תשואות מפתיעות של 35% לשנה ו-62% לשנתיים וחצי.

מי עומד מאחורי המיזם?
מדובר על קרן ישראלית שהקימו אנשי עסקים בולטים במשק ביניהם אבי כץ (מנכ``ל ובעלים לשעבר של קבוצת בי ריבוע כחול, כפר השעשועים,ששת, הכל בדולר, ורדינון, רבקט, ד``ר בייבי ונעמן פורצלן), גיל אונגר (ממקימי סופר פארם ואיקאה) ואמיר ברמלי (בעלי קבוצת רוביקון והמרכז הישראלי לאבחון עסקי).
 

איך זה עובד?
"מה שמבדיל את הטייקון מהמשקיע הקטן הוא הכח שיש ברשותו לבחור השקעות דלות סיכון ובעלות תשואה גבוהה", מסביר היזם ואיש העסקים אמיר ברמלי, ממייסדי קרן הגשמה. "רוב המשקיעים הקטנים לא חשופים בכלל להשקעות הרווחיות כי אין להם מינוף כלכלי. הפטנט של הקרן הוא שהיא מאגדת מספר רב של משקיעים קטנים שמשקיעים יחד כאילו היו טייקון אחד וכך יכולים להרוויח תשואות של עשרות אחוזים בשנה."
"לאחרונה השקענו בבניית פרויקט נדל"ן בכפר סבא", ממשיך ברמלי. "הקבלן היה זקוק ל-6 מיליון ₪ הון עצמי לבניית פרויקט שלכל הדעות יכפיל את הכסף המושקע תוך מספר שנים. משקיע קטן לא יכול לשים את כל הכסף בעצמו אבל באמצעות הקרן הוא יכול. בד"כ מדובר על השקעה לעשירים בלבד, אולם באמצעות הקרן השקיעו מספר שותפים קטנים והם זכו לקבל תשואה של לא פחות מ-35% תוך שנה".

מה הקאצ' ?
"אין קאצ'. בנינו מועדון חזק של משקיעים המציעים סכומים גבוהים ולכן הקרן נהנית מכח רב וסיכון נמוך. המשקיעים אף בוחרים בעצמם את סוג ההשקעה שהם רוצים מתוך מגוון השקעות. כל נכס שבו הקרן משקיעה משועבד לטובת הקרן והכל מפוקח ע"י עורכי דין, רואי חשבון וכמובן היזמים שהם אנשי עסקים מוכרים שיודעים לזהות הזדמנויות".