יד בן-צבי מציגים את מרתון הסיורים היוקרתי בפעם ה-16

פורסם: ט"ו אייר התשע"ב | | 15:38 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: יד בן צבי

יד בן צבי עורכת את מרתון הסיורים היוקרתי שלה בפעם ה-16! לראשונה בתולדותיה של ירושלים - בחלק מהסיורים - מדריך הטיולים יהיה האייפון.

יד בן צבי מציגים את הסדרת הסיורים החדשים ברחבי ירושלים I Jerusalem שיתקיים בכמה מוקדים בעיר, ונעזר באפליקציה חדשה שפותחה לצורך הסיור. מלבד סיורי האייפונים יתקיימו סיורים גם בדרך המסורתית אך במקומות מפתיעים- סיורי גרפיטי, סיורי אוכל של חסידויות ירושלים, סיורים בעקבות ספרים ודמויות מפתח בסיפורים ועוד.

בין הסיורים:
I Jerusalem בשוק מחנה יהודה - לראשונה ייערך סיור אייפונים! הסיור הוא אינטראקטיבי ומתאים לכל המשפחה. במהלך הסיור יסתובבו המשתתפים בשוק , ובאמצעות האייפונים והאפליקציה היחודית יענו על שאלות ויצלמו תמונות, יראיינו אנשים מהרחוב וכך ילמדו על המקום מקרוב. (הסיור יתקיים גם ברחביה וברובע היהודי)
עם גברת פלפלת ברחביה- סיור מזמר עם השחקנית טלי בצלאל שושני שדובבה את גברת פלפלת. במהלך הסיור יסתובבו המשתתפים בשכונה, ישירו שירים של מיטב מחברי שירי הילדים- מרים ילן שטקליס, לוין קיפניס, לאה גולדברג ועוד.
יומני רחוב- גרפיטי בירושלים- קבוצות חברתיות עושות שימוש במדיה הציבורית והזמינה- קירות הרחוב. בשל החיכוך בין קבוצות בירושלים- ערבים ויהודים, עדות ודתות ומסורת מול חדשנות ניתן להבחין בגרפיטי שונים ברחבי העיר.
• חסידות, אוכל וירושלים- המפגש של החסידות עם ירושלים מעשיר את העולם הקולינארי במאכלים המאפיינים אותה. במהלך הסיור יטעמו המשתתפים מהמטבח של חסידות גור, חסידות בעלז, חסידות מונקטש ועוד. הסיור בהדרכתו של השף ומחבר הספר "שמאלץ" שמיל הולנד.
• מרוסיה באהבה- במאה ה-19 היו הרוסים הראשונים שרכשו קרקעות בירושלים מידי הטורקים. במהלך הסיור יבקרו המשתתפים במבני הכנסייה הפרובוסלאבית, יפגשו את נציג הכנסייה ויאזינו לקונצרט של מוזיקה ליטורגית – פרובוסלבית בניצחו אליה פלוטקין.

מה עושות האיילות בלילות- סיור לילי בגם החיות התנכ"י על חיי הלילה של החיות ועל בעלי חיים ליליים.
• נסיכות בלי כתר ומלכות בלי ארמון.. - סיור בעקבות מלכות מזרחיות וספרדיות בשכונת נחלאות. סיור שכולו הלל לאמהות של פעם ולארוחות המשפחתיות שמתבשלות לאט.
• ספרים רבותיי ספרים- סיור בעקבות הספרים, הספריות, האספנים, חנויות ספרים משומשים שכבר לא קיימים ועוד. על תככים ומזימות, אמונות וגניזת ספרים.
סיורים נוספים מפורטים באתר המרתון של יד בן צבי: http://marathon.ybz.org.il

מרתון הסיורים היוקרתי יתקיים בימים חמישי עד שבת, י"ח- כ' באייר, תשע"ב, ה-10-12 למאי, 2012