ספר חדש: בין הזמנים

פורסם: י"ב ניסן התשע"ב | | 10:49 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: עטיפת הספר.

ספר חדש של הרב סתיו מרכז הנחיות כיצד לנצל את הזמן בתקופת החופש.

החופש הגדול קרב ועימו שעות הפנאי הרבות. אין מחנך ומחנכת שלא התחבטו בשאלה כיצד להדריך את התלמידים היוצאים לחופש או לחיים בכלל, באיזו הנחיה או עצה לצייד אותם באופן שיתיישבו על ליבם ושתהיה רלוונטית בעבורם.

בפועל, מרבית האנשים בדורנו המחויבים לעולם התורה וההלכה רואים את עצמם כקשורים גם לעולם התרבות וההנאה. אנשים רבים פותחים את יומם בתפילה ומסיימים אותו בלימוד תורה, ובה בעת מוצאים זמן גם למשחק כדורסל, ביקור במוזיאון או האזנה לקונצרט. האם חיי פשרה יש כאן, או שמא נוצר מודל חדש של חיים יהודיים מורכבים יותר? האם מודל כזה אכן לגיטימי מזווית יהודית?

בין הזמנים הוא מעין מדריך לכל פעילויות הפנאי. הרב דוד סתיו היושב בתוך עמו וקהילתו מבין שאי אפשר לעצום עיניים לנוכח האתגר העצום ששעות הפנאי הריקות מהוות בעבור היהודי המאמין ולכן נרתם לפרויקט חשוב זה.

אנו סמוכים ובטוחים שהספר יעניק לתלמידים כלים מעשיים ורעיוניים כאחד שאיתם יוכל למצוא את שביל הזהב במהלך החופש הגדול, כלים המועילים לכל אדם החי בחברה שבה שעות הפנאי הולכות וגדלות.

הרב דוד סתיו מכהן כרב היישוב שוהם, מרצה במדרשה לבנות באוניברסיטת בר אילן ומשמש יושב ראש ארגון רבני צהר. בעבר שימש ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, רב בית הספר מעלה לקולנוע, ורב המושב בני דרום.

349 עמ', 118 ש"ח