המלצות ל-4 כוסות בשולחן ליל הסדר

פורסם: ה' ניסן התשע"ב | | 09:28 ע"י: מערכת בבא קמא
יקב טפרברג 1870
יקב טפרברג 1870 צילום: יח"צ.

הילדים אוהבים מיץ ענבים, אבל כדאי להשקיע גם ביין טוב לשולחן הסדר.

לא פשוט לשתות 4 כוסות יין בליל הסדר ולכן בהרבה סדרים נוהגים לשתות מיץ ענבים, לא משכר וגם הילדים מאד אוהבים. אך כדאי לזכור שמן העיקר יש לשתות יין, שכן בעת שתקנו חכמים את שתיית ארבעת הכוסות בליל הסדר, לא היה ניתן לשתות מיץ ענבים בפסח. הענבים עדיין אינם מבשילים בעונה זו, ומיץ מענבים מהשנה שעברה כבר הופך ליין. רק בזמננו למדו שניתן לפסטר את הענבים ובכך למנוע את תסיסת הענבים והפיכת הסוכר לאלכוהול.
כדי לקיים את הלכת ארבעת הכוסות כמו שצריך, אנחנו מביאים עבורכם כמה הצעות ליין לשולחן סדר תשע"ב.

יקב טפרברג 1870

יקב טפרברג 1870 משיק מארזי יין חגיגיים הכוללים שתי כוסות יין יוקרתיות לכבוד החג:
מארז מיוחד הכולל שני יינות מסדרת סילבר (סילבר סירה וסילבר קברנה סוביניון).
מחיר מומלץ: 110 ₪.
מארז מיוחד הכולל שני יינות מסדרת טרה 2008 (טרה קברנה סוביניון וטרה מרלו )
מחיר מומלץ: 140 ₪.
בנוסף, הושקו שני מארזי מתנה יוקרתיים (מארז המיועד לשני בקבוקים ומארז המיועד לשלושה בקבוקים) המתאימים לכלל היינות של יקב טפרברג 1870

סוביניון בלאן 2011 של תבור.
סוביניון בלאן 2011 של תבור. צילום: יח"צ.

יקב תבור

לקראת פסח יקב תבור מציג סדרות יין חדשות.

קברנה סוביניון טרה רוסה, סדרת אדמה
יין זני עם טעמי דובדבן, קסיס ופטל, נגיעות של טבק, שוקולד וקפה. טעמי היין המורכבים ימשיכו להתפתח בכוס, ומלגימה ללגימה יעניקו לחך גוונים חדשים ומפתיעים. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון.
מחיר מומלץ: 55 ₪

קברנה סוביניון מרלו 2009
היין עשוי מענבי קברנה סוביניון ומרלו נבחרים אשר גדלו על אדמה בזלתית בחלקות כרם שכנות ברמות נפתלי בגליל העליון. היינות התיישנו בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 12 חודשים, בסיומם הורכב ממסך ייחודי המבטא את אופי זני הענבים וחלקת הכרם הייחודית.
ליין צבע אדום דובדבן עמוק, גוף מלא, חומציות מאוזנת וטאנינים עשירים המובילים לסיומת ארוכה ומורכבת. כמו כן, מודגשים טעמי פירות יער אדומים ושחורים ונגיעות של עשבי תיבול ים תיכוניים המלווים בטעמי חבית בגווני ווניל וציפורן.
הבציר נערך בראשית חודש אוקטובר בשעת לילה מאוחרת. הענבים נקלטו ביקב עם אור ראשון בעודם קרים ורעננים. היין עבר תסיסה מבוקרת עם הקליפות במשך 14 יום ובסיומה הופרד בעדינות הנגר החופשי (Free-run) ללא סחיטה והועבר לחביות.
הקברנה סוביניון מרלו זכה במדליית זהב בתחרות 2012BEST VALUE .
הרכב היין: 70% קברנה סוביניון+ 30% מרלו.
מחיר מומלץ: 85 ₪

סוביניון בלאן גיר מסדרת אדמה
אחד מהיינות המובילים של יקב תבור מזה כמה שנים. סוביניון בלאן הוא זן ענבים מתאים לאקלים ולאופי הישראלי. קשת ניחוחות רעננה שנעה מפירות הדר כגון אשכולית ולימון ועד לפירות טרופיים כגון גויאבה פסיפלורה, לצד גוף קליל ופריך, הופכים אותו ליין אידיאלי לשתיה בימי קיץ חמים. ליין טעמים מורכבים, הוא נקי ורענן ומשאיר סיומת נעימה בחיך. היין נעשה ללא מגע חבית על מנת להביא את טעמי הכרם לבקבוק.
בציר 2011 התאפיין באקלים קריר ומתון יחסית אשר התבטא בהבשלה איטית ומדורגת של ענבי היין והדגשת הטעמים וארומות האופייניים לזן זה.
מחיר מומלץ: 59 ש"ח

ליקב תבור כשרות לפסח ולימות השנה בד"צ בית יוסף וכן בהשגחת הרב יוסף חיים רוזנבלט, הרב האזורי של המועצה המקומית גליל עליון. בנוסף כשרות OK-P.

יקב הרי גליל

אייל פרנקו מיקב הרי גליל ביראון ממליץ על היינות הבאים לשולחן הסדר.

גליל פינו נואר 2010
סדרת גליל - יין עדין וקטיפתי בעל ניחוח סיגליות, דובדבן חמוץ יחד עם מוקה, אדמה ורמזים לפרחי בר ועשבי תיבול. זן ענבים מסקרן, מתוחכם ומאתגר. מי שאוהב להחכים ולנסות זנים אחרים מעבר לקברנה, מרלו ושרדונה ייחשף לזן מרתק. גליל פינו נואר הוא יין בעל משמעות, מעניין שלא ישאיר אותנו אדישים כלפיו. ניתן לשלב אותו עם מנות הפתיחה בארוחת החג.
מחיר מומלץ: 69.99 ₪


גליל אלון 2009
סדרת גליל - מושק לראשונה החודש, בלנד מרתק שיגרום לנו להתאהב בו מהרגע הראשון כנגד המוסכמות. בארוחת החג ניתן לשלב אותו עם מנות גריל בתנור כגון: כבש עם תפוחי אדמה או בשר בקר עם ירקות בכל מיני צבעים. זכה לאחרונה במדליית זהב בתחרות 2012 BEST VALUE וכיין מצטיין בתערוכת ישראוינאקספו 2012.
מחיר מומלץ: 69.99 ₪

הרי גליל רוזה 2011
יין בעל צבע ורוד לילך בוהק, בעל ארומה של פריחת ורדים, תות שדה בשל, פרי הדר וסיגליות. היין מיוצר בשיטה של סחיטת ענבים אדומים והשרייה קצרה על הקליפות עד לקבלת צבע ורוד מרהיב. הרוזה מעניק בטעמיו רעננות פירותית. יין נפלא שניתן לשתות בכל מצב מבלי לשאול שאלות. בארוחת החג ניתן לשלב אותו בין מנה למנה ולתת גוון יפיפה של צבע וורוד לשולחן החג. זכה לאחרונה במדליית זהב בתחרות 2012 BEST VALUE.
מחיר מומלץ:  42 ₪

כל יינות "יקב הרי גליל" כשרים למהדרין מן המהדרין, לכל ימות השנה. הענבים נקיים מחשש ערלה, טבל ושביעית והופרשו מהם תרומות ומעשרות כדת וכהלכה. בהשגחת הרב ד. אויירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה.


את כל היינות ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.