הגדה של פסח לילדים

פורסם: א' ניסן התשע"ב | | 23:19 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: עטיפת ההגדה.

סיפור ההגדה מכוון גם לילדים, אך בכל זאת הוא נפתח בארמית. הגדה חדשה ומבוארת במיוחד לילדים מנסה לעשות סדר.

אחד הדברים החשובים ביותר בעריכת ליל הסדר הוא שיתוף של כל בני המשפחה בסיפור יציאת מצריים (וכמובן בסעודה שלאחר מכן). האתגר קשה מכיוון שסביב השולחן סועדים ומסובים מגילאים שונים. מה שמעניין את המבוגרים לא כל כך מעניין צעירים וילדים ולהפך. ה"הגדה" מחפשת דרך לשלב את כולם סביב השולחן ולכן ישנם קטעים שמיוחדים לילדים הקטנים כמו "מה נשתנה", ישנם קטעים שפונים לבני נוער ("כנגד ארבעה בנים דברה התורה"), קטעים אחריםמתאימים יותר למיטיבי לכת (כמו המדרש הארוך שבאמצע ההגדה שבו חכמים הרחיבו את פסוקי התורה של סיפור יציאת מצרים) אך בכל שלב יש הרבה קטעי שירה שמחברים את כל בני המשפחה לשירה משותפת.

כדי לעזור בחיבור הילדים וכל המשפחה לסיפור ההגדה, נוכל להמליץ על "עושים סדר במשפחה". עורך הסדר ימצא בה סיפורים היסטוריים, ביאורים מאירי עיניים ותשובות לשאלות שעשויות להגיע מכל קצות השולחן. הילדים ימצאו בה סיטואציות משפחתיות מוכרות ומעלות חיוך.


להגדה הוסיף פירושים הרב בני לאו, רב קהילה בירושלים, מלמד ומרצה בתחומי יהדות בכל שדרות החברה הישראלית, מגיש תכנית טלוויזיה אישית בנושאי פרשת השבוע ומחבר ספרי עיון על חכמים ונביאים; וערכה נילי אושרוב – כותבת ועורכת, משתתפת קבועה בסדרים משפחתיים, ועדיין עומדת על זכותה לשאול בכל שנה מחדש את ה”מה נשתנה”.

79 עמ', 88 ₪, ספר מהודר בכריכה קשה