ראש הממשלה הקנייתי קיבל 'שיעור מזורז' בהלכות מילה יהודית

פורסם: כ"ה חשון התשע"ב | | 09:54 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: יח"צ.

יתרונות המילה היהודית הוצגו לראש ממשלת קניה בביקורו בארץ בשבוע שעבר.

במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר היו לראש ממשלת קניה, ראיילה אמולו אודינגה, לא מעט פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר הכנסת רובי ריבלין ועוד. באחד הימים ארגן לו יזם הנדל"ן הוותיק ואיש העסקים שלמה גרופמן, מפגש עם הצמרת העסקית של ישראל. לפגישה שהתקיימה ב'בית אמות המשפט' בתל אביב, הגיעו בין היתר: עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי, דוד פתאל, הבעלים של רשת מלונות פתאל, עמי פדרמן, נשיא התאחדות בתי המלון ועוד. אבל הפגישה המעניינת ביותר התקיימה דווקא לאחר מכן.

בזמן שגרופמן אירח בלשכתו את ראש הממשלה הקנייתי ובכירי פמלייתו, הגיע למקום הרב אבי זרקי, מבכירי המוהלים בארץ ורב בצפון תל אביב. הרב זרקי הגיע במיוחד על פי בקשת שגריר קניה בישראל. אם אתה שואלים מה למוהל הבכיר ולראש ממשלת קניה ? מתברר כי לאנשי השגרירות הקנייתית היה חשוב להפגיש את הרב זרקי עם ראש ממשלתם, במטרה שיעניק לו הסבר קצר ותמציתי על שיטת המילה היהודית ויתרונותיה. במיוחד במדינות אפריקה לבלימת התפשטות מחלות דוגמת איידס. במפגש הקצר אכן העביר הרב זרקי לאודינגה הסבר תמציתי ואף נעזר לשם כך בהצגת סיכין מילה ועוד כלים מקצועיים.

הרב אבי זרקי וראש ממשלת קניה.
הרב אבי זרקי וראש ממשלת קניה. צילום: יח"צ.

"הצגתי בפניו את יתרונות המילה היהודית ואף גיליתי לו על שיטה בטוחה, קלה ומהירה לביצוע ברית מילה שפיתחתי בעצמי", תיאר הרב זרקי. לדבריו, ראש הממשלה הקנייתי מאוד התרשם ממה שהציג לו ואף הזמין אותו לקניה ללמד את הרופאים המקומיים את שיטת המילה שפיתח.

יצוין, כי בשנים האחרונות יצאו מישראל כמה משלחות של רופאים למדינות אפריקה, ללמד את הרופאים המקומיים כיצד לבצע ברית מילה. זאת, כאמור, במסגרת מלחמתם לצמצום שיעורי התחלואה וההידבקות בנגיף האיידס.

כמה מחקרים שנערכו בשנים האחרונות קבעו נחרצות כי ניתוחים להסרת הערלה (ניתוחי מילה) מצמצמים משמעותית (עד 60%) את סכנת הידבקותם של גברים בנגיף האיידס.

למדינת ישראל ניסיון רב בניתוחי מילה למבוגרים. על פי פרסומים, יותר מ- 80 אלף מבוגרים עברו בשנים האחרונות ניתוחי ברית מילה בהרדמה מקומית בישראל כחלק מהליך הגיור שעברו כאן