הסוגיא האהובה עלי. שיעורי תלמוד מקוונים בראשות הרב שטיינזלץ

פורסם: ט"ז חשון התשע"ב | | 12:12 ע"י: מערכת בבא קמא
הרב עדין שטייזלץ.
הרב עדין שטייזלץ. צילום: אריק טישלר.

מערך שיעורי תלמוד שבועיים מקוונים של מכון שפע, בראשות חתן פרס ישראל - הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ יועברו על ידי ישראל אומן, דניאל זמיר, קובי אריאלי, אהוד בנאי, ד"ר תהילה אליצור והסופרת שהם סמיט, כל אחד, בשיעור על הסוגיא התלמודית האהובה עליו.

ארגון שפע, בראשות הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, משיק מערך בן 26 שיעורי תלמוד מקוונים, במסגרתו יציגו 24 אמנים, אנשי רוח רבנים ואקדמאים את הסוגיא האהובה עליהם בתלמוד.
השיעור, שיתקיים במרכז שטיינזלץ בירושלים מידי יום ראשון בשעה 20:00, וישודר באתר האינטרנט של ארגון שפע בכתובת http://hashefa.co.il ויגובה בתקציר כתוב של השיעור, שישלח לרשימת תפוצה אליה ניתן להצטרף באתר ללא עלות.
הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, חתן פרס ישראל ומתרגם התלמוד אמר בהקשר זה כי: "לקראת ומאז סיום הוצאת התלמוד המבואר אנו פועלים להמשך המטרה שלשמה עבדתי על המפעל העצום – פתיחת שערי התלמוד לכל. דרך בניית תוכניות לימוד בתלמוד במרכז וברשת הזמינות לכל אנו מנסים להגיע לכל מי שמעוניין ללמוד, מצד אחד לעזור ולפשט למי שאין לו מושג בתלמוד ומצד שני לספק עיון והעמקה גם למי ששוחה בים התלמוד. אנו עובדים על הרחבת הפעילות באופנים שונים ומקווים להכיר את האוצר התרבותי החשוב כל כך לכל".


 

התלמוד הבבלי על אלפי דפיו מחולק לסוגיות רבות הנוגעות כמעט בכל תחומי החיים, מסוגיות הלכתיות העוסקות בפרטי פרטים, ועד סיפורי אגדה מופלאים בנושאים שונים. מאחורי כל שורה מתקיימים דיונים שונים חוצי דורות המציגים נקודות מבט שונות, כאשר דרך הדיון המשותף מנסים להגיע לאמת. כמה מהסוגיות ידועות ומפורסמות ורובן ידועות לפרטיהן רק ליודעי דבר. בשני המקרים תמיד יש מקום לחדש ולמצוא זווית ראיה נוספת על המכלול מתוך הטקסטים השזורים לאורך ההיסטוריה ועד החיבור למציאות העכשווית.
תחת הכותרת "הסוגיא האהובה" הזמינו בארגון שפע מרצים ממגוון רחב של עיון תלמודי מרבנים ואנשי רוח ועד אמנים ועיתונאים לבחור סוגיא מן התלמוד אשר הם רואים בה עניין וחשיבות או שמסמלת בענייהם את העיסוק התלמודי ולהעביר עליה שיעור.

פעילות ארגון שפע מתאפשרת באמצעות מעורבותה של קרן מתנאל.