תנור לבישול הלכתי

פורסם: כ"ז אלול התשע"א | | 22:39 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: יח"צ.

תנורי "LOFRA" עשו עלייה זה עתה לארץ מאיטליה ומציעים פטנט עולמי.

התנורים היוקרתיים של "LOFRA" מציעים תנורים הלכתיים, מאיכות בלתי מתפשרת במטבח ובעיצוב חדשני. התנורים בעלי שני תאים נפרדים, המבטיחים יעילות כפולה עם חסכון בחשמל ואנרגיה וכן מתאימים לכל הדרישות ההלכתיות לצורך אפיה/בישול בשר וחלב ללא חשש.

הרב לוי יצחק הלפרין: "הרינו לאשר כי בבדיקה שערכנו בתנורי LOFRA מסדרות UD66 ו- UF67, המיובאים על-ידי חברת שאוליאן בע"מ מצאנו כי: אין חיבור יציקתי בין שני תאי התנור. התא העליון ללא חורים גלויים במעטפת הפנימית. קיים פס הפרדה בין דלתות התאים ואטמים מסביב לדלתות. אי לכך ניתן לאפות/ לבשל בשר וחלב בשני תאים נפרדים( גם בו זמנית), לאחר שייחדו תא אחד ותבניותיו באופן קבוע לבשר ואת התא שני עם התבניות לחלב".
לבישול/ אפיה סתמי: "יש לנקות בייסודיות את דפנות התא ולחממו לחום מקסימלי. רצוי ליחד תבנית לפרווה. באם לא, יש לנקות היטב את התבנית ולהכניסה לתא על מנת שגם היא תעבור את תהליך ההכשרה."

שבת: "התא העליו יכול לשמש כפלטת שבת, וזאת לאחר לחיצה על לחצן המסומן באות ש'. במצב זה יהיה מותר להוציא מהתנור דברי מאכל. ולגבי החזרתם לתנור יהיה מותר בתנאי שהמאכל מבושל לגמרי על-פי תנאי המבוארים בשו"ע אור"ח ס' רנ"ג. קיימים שני כפתורים מיוחדים המותאמים לצורך שמירת השבת וחג כהילכתם".