חדשו את השנה החדשה עם יין

פורסם: כ"ד אלול התשע"א | | 13:52 ע"י: מערכת בבא קמא
סירה 2007 של יקבי עמק האלה.
סירה 2007 של יקבי עמק האלה. צילום: יח"צ.

לרגל ראש השנה וחגי תשרי הקרבים אנו מביאים לפניכם כמה יינות חדשים שירעננו לכם את סעודת החג.

את שולחן ראש השנה נוהגים לעטר ולפאר עם מגוון מאכלים עם סימנים מיוחדים לחג ונהוג גם לחדש עם פרי חדש, כדי לזכות בברכת שהחיינו גם בערב החג השני. ישנם הנוהגים גם לחדש יין חדש שעליו מברכים את ברכת שהחיינו בקידוש החג.
לפניכם מגוון הצעות עם ליינות חדשים לשולחן החג.


יקבי עמק האלה
יקבי עמק האלה הוקמו ב – 1998 ונחשבים מאז לאחד היקבים המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל המייצר כ-200 אלף בקבוקים בשנה, כולם יינות פרימיום איכותיים.

אחד היינות המומלצים השנה הוא "סירה 2007" של היקב. היין זוכה ציון לשבח בתחרות הבינלאומית Decanter 2010 בהשתתפות של כ-11,000 יינות מכל העולם. הוא מורכב ממאה אחוז ענבי סירה, צבעו אדום סגול אטום והוא התיישן במשך שישה עשר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. מחירו המומלץ: 118 ₪ ותמצאו אותו בחנויות היין המובחרות או בהזמנה ישירה מהיקב.

לרגל השנה החדשה מציגים ביקב מארזי חג בגדלים שונים. בקבוק אחד עד ארבעה לבחירת הלקוח. תווך המחירים מאוד רחב ומשתנה בהתאם לסוג היין והכמויות שתבחרו להכניס פנימה: 85-660 ₪ כולל מע"מ. בנוסף למארזים אלו, ניתן לרכוש את הערכה הייחודית לשולחן החג. אתם תדאגו לאוכל ויקב עמק האלה ידאג לכל הקשור ליין עם מגוון יינות, פותחן, כוסות יין, שמן זית ואיך אפשר בלי דבש בראש השנה. המארז מגיע אל הלקוח בארגז עץ חגיגי.

לתיאום: 02-9994885 שעות פתיחת היקב: א' - ה': 16:00 - 09:00 ו': 09:00-13:00

כשר למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית מטה יהודה בראשות הרב הראל וארגון OK הבינלאומי.

מארזי חג של בוטיק הגליל.
מארזי חג של בוטיק הגליל. צילום: יח"צ.

יקב בוטיק הגליל

יקב הבוטיק מהגליל העליון יוצא בשנה החדשה עם סדרה מיוחדת של יינות רימונים. הסדרה הופקה בדרך ייחודית - במהלכה נבחרו בקפידה רימונים איכותיים, עובדו ע"פ שיטה בלעדית שפותחה לאורך שנים ביקב, שבסופה נוצרו 3 סוגי יין רימונים שונים, המושקים בראש השנה הנוכחי. ביניהם BOUTIQUE- יין קינוח רימונים. יין מתקתק 13.5% אלכוהול. מומלץ להגישו קר, מתאים ללוות את שלב הקינוחים בארוחה המושקעת ומשמש כבסיס לקינוחים קרים שנותנים טוויסט רימונים עם טעם מושלם.

היינות בסדרה בכשרות "למהדרין" (של הרבנות ק"ש) ומוצעים במחירים מפתיעים הנעים בין 50-100 ₪ ומהווים מתנה מקורית לפתוח את שנת תשע"ב. את סדרת יינות הרימונים של "יקב בוטיק הגליל" ניתן להשיג בכל חנויות היין המובחרות וברשת "עדן טבע מרקט"
במהלך חגי תשרי מדי יום בין 08:00-17:00 ניתן לבקר חינם ולטעום את יינות הסדרה הייחודיים גם במרכז המבקרים של "יקב בוטיק הגליל" במרכז המבקרים תפגשו עוד מוצרי איכות מבית "טעמי הגליל": סילאן טבעי, רכזי פירות טבעיים ומיצים טבעיים משובחים. (מרכז המבקרים יקב בוטיק הגליל, כניסה דרומית קריית שמונה, לפרטים פרטים נוספים בטלפון: 04-6944554/8)

יקב ארזה
יקב ארזה הוותיק אשר הוקם בשנת 1847 בעיר העתיקה של ירושלים, הפך עם השנים לאחד מהיקבים הגדולים והמובילים בארץ, נערך לחודש תשרי ולסעודות ראש השנה תשע"ב עם סדרה של יינות איכותיים ומשובחים.

יקב ארזה מציע את מיטב היינות בכל קטגוריה: מיצי ענבים, יינות מתוקים ויינות קידוש וכמובן יינות שולחניים, עליהם אמון הצוות המקצועי והיינן הראשי מר פיליפ ליכטנשטיין.
היינן מר פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי מנוסה ובעל מוניטין רב, מביא שנים של ניסיון וידע בתחום היין האיכותי, אותם ניתן למצוא ביינות המשובחים של יקב ארזה. מר ליכטשנטיין מלווה את הגפנים מהשלב בו הם גדלים בכרם ועד לשלב בו היין מבוקבק ויוצא לחנויות בדרך אל שולחן השבת או ארוחת החג.

בקטגוריית היינות השולחניים מציע יקב ארזה את סדרת קדנזה ואת סדרת כריזמה. היינות מסדרת כריזמה של ארזה משווקים במחיר של 29.90 ₪ בכל רשתות השיווק המובחרות וביניהם אמרלז ריזלינג 2010 וקברנה – מרלו 2010.
סדרת קדנזה מתאימה במיוחד לאוהבי יין המחפשים יין נגיש ונעים לשתיה. ובה קדנזה אדום יבש - קל ורענן בטעמו, בעל ארומה פירותית מעודנת. קדנזה אדום מיוצר מזני ענבים איכותיים מכרמים מובחרים באזור הרי יהודה. היין הלבן בסדרה - קדנזה לבן יבש - עשוי מענבי ריזלינג ומוסקט, מיוחד בטעמו העדין, ברעננות וחדות. קדנזה לבן מאופיין בארומה פירותית טרייה ומעודנת וניחוח פרחוני אביבי.
ליינות יקב ארזה כשרות מהודרת בהכשר בד"צ העדה החרדית.

מצנן יין של נאופלם.
מצנן יין של נאופלם. צילום: יח"צ.

יקב מוני

בליבם של הרי יהודה, על גבעות שטופות השמש של עמק שורק שוכן יקב מוני של משפחת ערטול. היין של היקב מתיישן בחביות עץ השוכנות במערת גיר ציורית המספקת את התנאים האידיאליים ליישונו של היין: טמפרטורה טבעית של 17 מעלות ו 62 אחוזי לחות. יחודו של היקב הוא לא רק בזני היין המשובחים הגדלים למרגלות עמק שורק, אלא באנשים המיוחדים המייצרים אותו: משפחת ערטול, משפחה נוצרית – ערבית מהגליל שעברה להתגורר בהרי יהודה, ויינן היקב סם סורוקה אשר עלה מקנדה לישראל בשנת 2003 שלאחריו רזומה מרשים מיקבים מכל העולם (קנדה, צרפת ואוסטרליה) שימש כיינן של יקבי הבוטיק של יקבי כרמל בין השנים 2003- 2009 .אנשים אלו מצליחים ליצור יין ישראלי ייחודי, מפתיע וכשר למהדרין.

 

כדי להשלים את התמונה נוכל לספר לכם על חידוש מבית "נאופלם". תשכחו מדליי הקרח והצידניות לצינון השמפניה ובקבוק היין המסורתי ותכירו את ממצנן היין הארגונומי עם שני מיכלי פלסטיק קפואים מבית "נאופלם". מצנן הקרח מיועד לקירור בקבוקי יין ושמפניה עד 1 ליטר, כולל שני מיכלי פלסטיק נשלפים (לקירור במקפיא לפני ההגשה), המאפשרים לצנן את היין ולשמור על הטמפרטורה הנכונה לאורך שעות ארוכות, לצד מנגנון סגירה אוטומטי. אידיאלי לשימוש באירועים מתמשכים, יציאה לשטח או למי שרוצה להפתיע עם מתנה מעוצבת ופרקטית לחג (249 ₪).פרטים באתר האינטרנט -  לברור החנות הקרובה, טלפון: 03-5114151.