לקראת צום תשעה באב: עלייה חדה במכירות הפאזלים

פורסם: ד' אב התשע"א | | 19:27 ע"י: מערכת בבא קמא
בנו את ירושלים.
בנו את ירושלים. צילום: פאזלנד

מנתונים שאספה רשת פאזלנד צפויה השנה עלייה של יותר מ 30% במכירות הפאזלים לקראת צום תשעה באב "אנשים אוהבים לקנות פאזלים של אוכל ושתיה לקראת הצום" מספרים בפאזלנד.

תשעה באב ידוע כיום אבל על חורבן בית המקדש, וכיום של חשבון נפש בנושא יחסים שבין אדם לחברו, אך כעת מתברר שיש לו מאפיין נוסף: יום הרכבת הפאזלים הלאומי.

על פי נתונים שאספה רשת "פאזלנד", המתמחה בפאזלים ובמודלים להרכבה, בכל שנה ישנה עלייה במכירות פאזלים לקראת צום תשעה באב, בעיקר במגזר הדתי. בשנה הקודמת נרשמה עלייה של 25% ועל פי קצב המכירות, השנה צפויה עלייה של יותר מ 30% לעומת ימים רגילים.

הפאזלים הנמכרים ביותר לקראת יום הצום, מספרים בפאזלנד, הם פאזלים גדולים, המכילים 3,000 חלקים ויותר. קשה להאמין שמישהו יכול לסיים פאזל כל-כך גדול ביום אחד, אך נראה שהקונים מעדיפים להישאר עם פאזל לא גמור מאשר לסיים את הרכבתו באמצע הצום. בנוסף לכך, נרשמת עליה במכירות כלל המוצרים בחנות, כולל במכירת הפאזלים התלת-ממדיים, המהווים אתגר רציני עבור המרכיבים וכן בדגמים להרכבה המספקים שעות של עבודה מרוכזת ומדויקת.

נתון מעניין נוסף נמצא בתמונות שבוחרים הצמים לקנות- דווקא פאזלים המכילים תמונות של אוכל ושתייה הם מהנמכרים יותר לקראת הצום, כמו למשל הפאזל הפופולרי "הפחיות" המכיל עשרות דוגמאות של פחיות שתיה מכל העולם. כנראה שהרוכשים רוצים לפצות את עצמם בזמן הצום וליהנות לפחות מתמונה של אוכל טעים. פאזל פופולארי נוסף הוא פאזל עם תמונת ירושלים, שמכיל אמנם רק 1,000 חלקים, אבל כנראה שהחיבור לעיר דווקא בציון חורבן בית ראשון ושני, משפיע גם על מי שחושש לסיים את הפאזל לפני הזמן.

את העלייה במכירות מסביר מנכ"ל פאזלנד, יוסי בר-און : "לפני תשעה באב מחפשים הצמים תעסוקה להעברת השעות הרבות בבית. הרכבת פאזלים היא פעילות רגועה וטובה גם באופן עצמאי וגם כפעילות משפחתית משותפת, היא אינה דורשת מאמץ גופני ולכן אידיאלית בזמן הצום. ובכלל - ביום שמסמל חיבור בין אנשים, אין מתאים יותר מאשר הסמל לחיבור - הפאזל".