בציר משפחות ביקב תבור: הכינו תירוש בעצמכם

פורסם: כ"ד סיון התשע"א | | 11:28 ע"י: מערכת בבא קמא
יין "פנינים" מבעבע.
יין "פנינים" מבעבע. צילום: בבא קמא

בדרך לטיול בצפון מומלץ לעצור ביקב תבור לסיור מרתק. בתקופת הבציר תוכלו לבצור ענבים ולהכין מהם תירוש בעצמכם

ביקב תבור מכינים מיליון בקבוקי יין בשנה. נתון מרשים עבור היקב שהוקם על ידי ארבע משפחות בשנת 1999 והוגדר כיקב בוטיק קטן שייצר כעשרים וחמישה אלף בקבוקים בלבד בבציר הראשון - תוך זמן קצר התפתח והפך לאחד ממותגי היין המוצלחים בישראל.

בשנת 2006 הצטרפה החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה) שתרמה ליקב המשפחתי מניסיונה וכושרה הכלכלי. כנראה שהחיבור בין אנשי האדמה שהקימו את היקב לאנשי המיתוג והשיווק מאפשרים ליין תבור להשתבח עם השנים.

מיכלי יישון הסדרה הצעירה על רקע שדות כפר תבור.
מיכלי יישון הסדרה הצעירה על רקע שדות כפר תבור. צילום: בבא קמא

את היין של תבור כבר יצא לנו לפגוש בהזדמנויות אחרות,
הפעם בדרכנו לצפון, עצרנו להתרשם מתהליך הכנת היין. במרכז המבקרים של יקב תבור מתקיימים סיורים (בתאום מראש) בהם אפשר ללמוד על תהליך ייצור היין החל במכלי התסיסה, בחביות היישון ובמרתף היינות וכלה בתהליך הסינון והבקבוק.

הסיור מסתיים בטעימת יינות היקב וקבלת הסבר מקיף על "טקס" טעימת היין בו תקבלו המלצות על אופן הגשת היין, אחסון הבקבוקים, חליצת הפקק, אוורור, בחירת הכוסות המתאימות ואופן אחיזתן.

לקראת עונת הבציר, החל מיום ראשון ה- 24/7 ועד לסוף אוגוסט תתקיים מדי יום ביקב בשעה 10:00 פעילות "בציר משפחות". במסגרת הפעילות יצאו משתתפי "בציר משפחות" ממרכז המבקרים של היקב לכרמים, מצוידים במזמרות וסלים. לאחר הדרכה קצרה, תוזמן המשפחה לבצור את הענבים מהם תכין לעצמה יין תירוש.

חביות עץ אלון ליישון היין.
חביות עץ אלון ליישון היין. צילום: בבא קמא

עם החזרה ליקב תעבור המשפחה הדרכה על תהליך הכנת היין שלאחריה כל משפחה תכין את היין שלה החל משלב הדריכה על הענבים ועד לשלב הביקבוק והכנת תווית אישית.
לאחר הבציר יוזמנו המשתתפים לסיור מודרך ביקב המלווה בסרט אור-קולי וטעימות של תירוש ושמן זית. מרכז המבקרים של יקב תבור כולל את חנות היקב, בה מוצעים למכירה מבחר יינות היקב, וכן אביזרים נלווים בהם כוסות יין, חולצי פקקים וכלי חידרור.

יקב תבור – כפר תבור
24/7/11-31/8/11, לכל המשפחה.
בציר המשפחות מתקיים בימים א'-ו' בשעה 10:00.
הפעילות מתקיימת אחת ליום.
יש לתאם מראש לצורך הבטחת מקום.
עלות למשתתף: 30 ₪
לפרטים נוספים: 04-6760444