הנקודה היהודית בלילה הלבן של תל אביב: בית הכנסת הגדול

פורסם: כ"ד סיון התשע"א | | 11:11 ע"י: מערכת בבא קמא
בית הכנסת הגדול.
בית הכנסת הגדול. צילום: מיכאל יעקובסון

בית הכנסת הגדול בתל אביב ישתלב באירועי 'הלילה הלבן' שתקיים העירייה ביום חמישי הקרוב (30.6.11) ברחבי העיר.

תל אביב אמנם נחשבת ל'בירת הבילויים' של ישראל אך העובדה כי ברחבי העיר שוכנים קרוב ל- 600 בתי כנסת, מלמדת כי העיר העברית הראשונה עדיין שוקקת חיים דתיים ותורניים.

ביום חמישי הקרוב יתקיים ה'לילה הלבן' בתל אביב. במסגרת אירועי הלילה הלבן שמקיימת העירייה, יהיו פתוחים מוסדות תרבות ואומנות, בתי עסק ומועדונים, בהם יתקיימו מופעים, מסיבות, מופעי חוצות, הצגות ועוד. רוב אירועי ה'לילה הלבן', כמו בשנים קודמות, יהיו פתוחים לקהל הרחב, בחינם או בתעריפים מוזלים.

ה'נקודה היהודית' באירועי הלילה הלבן, תהיה בבית הכנסת הגדול ברח' אלנבי בעיר. האירוע יתקיים במעמד הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו ובמסגרתו ינוגנו שירים חסידיים ופרקי חזנות קלה.

יו"ר הנהלת בית הכנסת הגדול, יצחק נאמן, אמר כי "העובדה שעיריית תל אביב בחרה לשלב את בית הכנסת הגדול באירועי ה'לילה הלבן' מלמדת כי גם פרנסי העיר מבינים את חשיבותו וייחודיותו של בית הכנסת לנוף ולאווירה העירונית ומחזקת את אמונתנו כי תל אביב זו לא רק 'בירת התרבות והבילויים' אלא גם משכן רוחני, תורני וערכי".

נאמן הוסיף כי "בית הכנסת הגדול היא אחד משרידיה של 'תל אביב הקטנה'. הוא הוקם לפני 90 שנה וממשיך להיות פעיל ומבוקש גם כיום. אין לי ספק כי אלפי המבקרים שיעברו בבית הכנסת במסגרת 'הלילה הלבן' ייחשפו לאווירת הקדושה וייחודיותו של המקום".

יצוין כי במסגרת אירועי ה'לילה הלבן' יתקיים עוד אירועים ברוח היהדות והמסורת: ערב שירי שבת ומנגינות מבית אבא בבית הכנסת 'אוהל מועד' ברח' שד'ל 5 בעיר; הפנינג מוסיקה יהודית במרכז ברודט ועוד.