פיקסל אחרי פיקסל – ויש לנו בית כנסת

פורסם: י"ב אדר א' התשע"א | | 13:17 ע"י: מערכת בבא קמא
קבוצת הכדורסל של בית הכנסת.
קבוצת הכדורסל של בית הכנסת. צילום: מאיר מודיעין.

מיזם חדש מאפשר לתרום 'פיקסל' בבית כנסת אינטרנטי-וירטואלי, ומבטיח כי יהפוך לבית כנסת ממשי עבור קהילה צעירה במודיעין. כשהטכנולוגיה פוגשת בקדושה...

 

אמנם לבנות בית כנסת מ"לייקים" בפייסבוק עדיין אי אפשר, אך המיזם החדש של קהילת 'מאיר מודיעין' מלמד אותנו כי אפשר להשתמש באינטרנט ובטכנולוגיה בדרכים מקוריות מאד לטובת עולם הקודש. 
דני פרויד, מיוזמי המיזם, מסביר כיצד הוא נולד: "עד עתה מתפללת הקהילה במסדרונות בית ספר 'קשת'. תהליך הצמיחה המואץ של הקהילה ושל המשפחות הפך את המצב לבלתי-נסבל עבורנו, והמקום הפך להיות צר מלהכיל את כולנו. העירייה וגורמים ציבוריים נוספים לא מסייעים לנו במימון בניית בית כנסת חדש כראוי לקהילה, ועל-כן הבנו כי עלינו למצוא דרך מקורית לגיוס כספים לטובת העניין. ראשית כל פנינו לחברי הקהילה שתרמו מכיסם 200,000 $ - כמחצית מהסכום הנדרש לבית הכנסת. את שאר הכסף אנו מבקשים לגייס באמצעות תרומות קטנות שיגיעו דרך המיזם הייחודי הזה. אנו תולים תקוות גדולות במיזם. רצינו לתת לכל אדם את ההזדמנות להשתתף במיזם כך שגם בתרומה של 36 שקלים התורם יכול להקדיש ולהנציח את יקיריו. כרגע אנו מקדמים את האתר בין כלל חברי הקהילה ומכריהם בתקווה שהשיווק הרשתי יגיע לבתים רבים שירצו להשתתף במיזם זה". 

בונים בית כנסת פיקסל אחרי פיקסל.
בונים בית כנסת פיקסל אחרי פיקסל. צילום: אתר הקהילה

 

עמוד הבית של אתר האינטרנט של הקהילה הוא תמונת הדמיה גדולה של התוכנית האדריכלית לבית הכנסת. תמונת ההדמיה חולקה לפיקסלים קטנים, ובכל תרומה של 36 ש"ח מתגלה פיקסל נוסף לקראת השלמתה של התמונה כולה, שכמובן מציינת את גיוס הסכום המלא הנדרש לצורך בניית בית הכנסת.

יוסי שלם, חבר בקהילה, שמופקד על הצדדים הטכנולוגיים של בניית האתר מסביר כי התהליך היה ארוך מהמתוכנן: "תוך כדי התהליך אפיינו צרכים נוספים – אבטחת עמוד התרומה בטכנולוגיית SSL  השומרת על פרטיות התורמים, הצפנה של פרטים אישיים נוספים, משלוח מייל 'תודה רבה' אוטומטי לתורמים וכדומה". העבודה בוצעה כמובן בהתנדבות מלאה לטובת העניין. 

 

חברי הקהילה מקווים כי היכולת הוויראליות הידועה של רשת האינטרנט תסייע גם לצורכי קדושה. סגן יו"ר העמותה, אריאל עמיחי, מאמין כי "בזכות הרבה תרומות קטנות של 'אנשים טובים באמצע הדרך' שיבינו את חשיבות הנושא ויעריכו את היוזמה המיוחדת נצליח לסיים את גיוס הכסף בתוך זמן קצר, ונוכל להתחיל להתפלל בבניין הקבע בהקדם האפשרי. אנחנו מאמינים ברעיון מאוד ומקווים שהוא יכסה על הפער הכספי הקיים על מנת לבנות את בית הכנסת לטובת כלל תושבי השכונה. אריאל פונה אל הציבור לשתף פעולה עם המיזם הייחודי הזה ולסייע להעביר אותו הלאה אל חברים נוספים.

כתובת אתר הקהילה: www.meirmodiin.org

 

קהילת 'מאיר מודיעין' היא קהילה צעירה ומגוונת הפועלת במודיעין כ-10 שנים. מלבד תפילות משותפות מקיימת הקהילה פעילות חברתית ענפה, ופועלת רבות בתרומה לקהילה ברחבי מודיעין. הקהילה מגוונת ביותר, ובשנה האחרונה קלטת כ-20 משפחות של עולים חדשים מארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ודרא"פ. העולים נקלטו היטב ומהווים חלק בלתי נפרד מפעילות הקהילה. 

קהילת "מאיר מודיעין" מעוניינת לפעול גם מחוץ לכותלי בית הכנסת והיא שמה לה למטרה לפעול כקהילה למען קירוב לבבות בין כלל רובדי האוכלוסייה במודיעין ולסייע לאוכלוסייה החלשה בעיר.

לעמותת הקהילה ליווי צמוד של רו"ח, אישור ניהול תקין מרשם העמותות, ואישור סעיף 46 לפקודת מס הכנסה המזכה בניכוי מס בגובה 35% מסכום התרומה.