המורה והמחנך הותיק ר' אליעזר הוכמן שלושים להסתלקותו

פורסם: י"ב שבט התשע"א | | 09:45 ע"י: צוות בבא קמא
ר' אליעזר הוכמן
ר' אליעזר הוכמן צילום: המשפחה

במלאת 30 להסתלקותו של ר' אליעזר יתקיים ערב לזכרו בו ישאו דברים בני המשפחה, תלמידיו ,חבריו ומוקיריו. ערב הזכרון יתקיים אי"ה במוצש"ק פר' יתרו י"ז בשבט (22.1.11) בשעה 20.00 בביה"כ "משכן אורי" – קהילת רעות , ברחוב בילו 21 (מול רח' סוקולוב) ברעננה. תלמידיו ומוקירי זכרו מוזמנים.

בחדר העבודה
בחדר העבודה צילום: המשפחה

ביום שישי הקרוב , ט"ז בשבט תשע"א (21.1.11) ימלאו 30 להסתלקותו של המורה והמחנך הותיק , ר' אליעזר הוכמן ז"ל. כמעט בן 90 היה בהסתלקותו. עד ליומו האחרון היה צלול וחיוני. ר' אליעזר הוכמן השתתף בפעילות חברתית, שמע הרצאות ופגש חברים, הוא נפטר בביתו, בשנתו , בערש"ק פר' שמות כמיתת צדיק. 

ר' אליעזר ראה בעבודת ההוראה שליחות. הוא עסק בחינוך והוראה כ-60 שנה והעמיד דורות של תלמידים לתפארת. הוא היה איש חינוך במלוא מובן המילה.  מעבר להוראה עצמה, ראה ר' אליעזר חשיבות רבה בטיפוח ועיצוב אופיים, מידותיהם ותכונותיהם של תלמידיו הצעירים. ה"אני מאמין" שלו התבטא כמאמר חז"ל "כל המלמד בן חברו – כאילו ילדו". בהתאם לאמונתו זו נהג בתלמידיו בכבוד, באיפוק ובסבלנות אין קץ . היה לו מאור פנים, דיבור נאה ורגוע וסבר פנים. ר' אליעזר היה נעים הליכות ונעים שיחה . אציל נפש, קשה לכעוס ונוח לרצות.

המזג הנוח שבו ניהל את עבודתו כמורה, אופיו הרגוע ביחד עם ידיעותיו הרבות והמקיפות בתחומי ההוראה השונים ובמיוחד בקיאותו בשפה העברית הטביעו בו כריזמה שהביאה את תלמידיו לכבדו.

ר' אליעזר היה גאה מאוד בתלמידיו. רבים מהם הגיעו לעמדות בכירות בכל ענפי המשק. שרים וחברי כנסת, מפקדים בכירים וזוטרים בצה"ל , אנשי רוח ושם, עיתונאים ואנשי אקדמיה וכמובן אנשי תורה ורבנים. לכל מקום אליו הגיע, פגש במי מתלמידיו, דבר שרומם את רוחו.

בשנת 1992 זכה לקבל מעיריית ת"א תעודת מורה מצטין ובשנת 1994 זכה לאות יקיר החינוך הדתי. ר' אליעזר היה מחלוצי המורים לטעמי המקרא והוציא לאור סדרת  תקליטים לכל פרשיות השבוע. בנוסף לעבודתו החינוכית שלח ר' אליעזר ידו בציור, בפיסול וגילוף בעץ . ציוריו ועבודותיו מפארים בתים רבים. 

ר' אליעזר היה נשוי ח"ן שנים לרעייתו חיה תבל"א אשר טיפלה בו במסירות אין קץ . הזוגיות של ר' אליעזר וחיה מהווים מקור השראה וסמל לזוגיות נפלאה, אהבה, חברות טובה ומסירות הדדית.

ר' אליעזר וחיה הקימו דור ישרים, בנים ובני בנים ולאחרונה אף נינים, כולם ממשיכים בדרך סבא-רבא.

בשנותיו האחרונות , עסק ר' אליעזר בחיבור ספר אוטוביוגרפי לו הוא קרא "חינוך ומעש", המהווה את תמצית חייו, הספר שוזר את סיפור בנייתה של תל-אביב והקמת המדינה יחד עם עבודתו החינוכית. ר' אליעזר הותיר מורשת נפלאה לתלמידיו ולמשפחתו.

חבל על דאבדין ולא משתכחין. יהי זכרו ברוך