פסטיבל תנ"ך בחול המועד סוכות

פורסם: י"ג תשרי התשע"א | | 22:32 ע"י: מערכת בבא קמא.
מנחת הפאנל - עו"ד יעל דולב.
מנחת הפאנל - עו"ד יעל דולב. צילום: יח"צ.

פאנל ייחודי בנושאים תנכ"יים מזוית נשית המשלב העצמה נשית עם עיון מעמיק במדרשי חז"ל עם קטעי שירה וחזנות. 

במסגרת פסטיבל התנ"ך בחול המועד סוכות (25-28.09.10), ייערך ביום א', ה- 26 לאוקטובר 2010, בתיאטרון רמת גן פאנל ייחודי בנושאים תנכ"יים המשלב העצמה נשית עם עיון מעמיק במדרשי חז"ל עם קטעי שירה וחזנות.

את הבוקר תנחה עו"ד יעל דולב, המתמחה בדיני עבודה ופעילה ציבורית המתגוררת ברמת גן. הפאנל יחל בהרצאתה של הרבנית פנינה נויברט, עורכת דין במקצועה ורבנית המעבירה שיעורים והרצאות במדרשות לבנות, שתתמקד בעיון מעמיק בפרקי האהבה שבין הרעיה והדוד בשיר השירים באספקלריה של מדרשי חז"ל. את הרבנית נויברט ילוו בשירה ובגיטרה הזמרת חגית כפיר ובתה, הילה כפיר.

עוד בהמשך הבוקר תיערך הרצאתה של ד"ר עליזה לביא, "וחנה מדברת על ליבה", בנושא תפילה ואימהות. עיקר הרצאתה של לביא, אשת ציבור ופובליציסטית, מחברת רב המכר "תפילת נשים" ומרצה במחלקה למדעי המדינה ולתקשורת באוניברסיטת בר אילן, תעסוק בבחינת הזיכרון שקיים אצל גברים ונשים כלפי תפילת חנה, טקסט התפילה הראשון המופיע בתנ"ך.

מנחת הפאנל עו"ד יעל דולב מספרת כי "במהלך הבוקר הייחודי ייערכו ניתוחים והתעמקות בסוגיות תנ"כיות שרלוונטיות גם בחיי היומיום. לדוגמא, ניתוח מדרשי של שיר השירים כדי לפענח את מערכת היחסים הבלתי פתורה בין הדוד והרעיה. את סירובה של הרעיה לפתוח את הדלת אנו רואים כתופעה החוזרת בכל מישורי החיים – איננו פותחים דלתות גם כאשר ההזדמנויות משחרות לפתחנו".