שבוע אוכל קוריאני במלון "שרתון" תל-אביב

פורסם: ז' אלול התש"ע | | 00:44 ע"י: מערכת בבא קמא
השף צ'רלי פדידה מארח פסטיבל קוריאה.
השף צ'רלי פדידה מארח פסטיבל קוריאה. צילום: יח"צ.

לכבוד יום העצמאות של קוריאה החל החודש, מלון שרתון בתל-אביב מזמין אתכם להינות מתפריט קוראני אותנטי אשר הוכן במיוחד על ידי השף צ'רלי פדידה בשיתוף שף קוריאני.

מלון "שרתון" תל אביב משיק לראשונה ביחד עם שגרירות קוריאה, את פסטיבל קוריאה הראשון בישראל - שנותן לכם טעימה מהתרבות הקוריאנית. השבוע יפתח ב-24 באוגוסט 2010, וימשך 4 ימים (עד לתאריך 27 באוגוסט) עם שפע של מנות קוריאניות וטעימות מהתרבות של המזרח הרחוק. על התפריט הקולינארי בשבוע ינצח שף הבית צ'רלי פדידה, שהרכיב תפריט מיוחד בהשראת התרבות והמנהגים הקוריאנים, בשיתוף אשת השגריר. התפריט שנבחר מבוסס על מתכונים מסורתיים, דוגמת בקר מתובל על הגריל, מבחר נודלס, דגי ים עונתיים וירקות מטוגנים. את התפריט תוכלו לטעום על רקע קישוטי דגים וסמלי התרבות הקוריאנית
השבוע הקוריאני יתקיים במלון "שרתון" תל אביב, בין התאריכים 24-27 באוגוסט 2010, בין השעות :20:00-12:00 אחר הצהריים ויהיה פתוח לציבור. 

מנת פיי פאם פאף.
מנת פיי פאם פאף. צילום: יח"צ.

כמה דברים שלא ידעתם על המטבח הקוריאני..
קוריאה היא חצי אי בצפון מזרח אסיה, הגובל עם סין ורוסי ה, ועל כן גם ההשפעות במטבח. המטבח הקוריאני נחשב למטבח החריף ביותר מבין מטבחי המזרח. אחת המנות המזוהות ביותר עם מטבח זה היא מנת הקימצ'י (חמוצים חריפים), המיוצרים בתהליך הכולל התסס של הירקות ועל ידי כך – שימור של המרכיבים למשך זמן ארוך במיוחד. בנוסף לכך תמצאו במטבח הקוריאני שימוש נרחב בפירות ובירקות, לצד שילובים של צ'ילי ושום שעברו התססה, המוסיפים טעמים עמוקים למנות. בין חומרי הגלם הפופולאריים ביותר במטבח הקוריאני נציין את הג'ינסנג ממשפחת הקיסוסים המשמש לחליטת תה בריאותית, והקימצ'י שנחשב למאכל הלאומי, ומופיע כירקות מוחמצים (כרוב סיני, מלפפון או שום ברוטב פלפל חריף אדום) בכל ארוחה. 

כמו כן, לרגל הפסטיבל, השף צ'רלי פדידה, ביחד עם אשת השגריר הקוריאני, מציגים מתכון מיוחד ל- Pi pam pap. 

Pi pam pap

חומרים (4 מנות)

  • 4 ביצים טריות
  • 6 כפות שמן תירס
  • 1 כוס אורז עגול
  • ½ 1 כוסות מים
  • 1 זוקיני חתוך לרצועות
  • 1 פלפל אדום
  • 3 כפות פטריות שיטאקי מושרות במים חמים וחתוכות לרצועות 

אופן ההכנה:
הכנת האורז - משרים את האורז כ-10 דקות במים קרים,מחליפים את המים כמספר פעמים כדי להוציא את העמילן מהאורז, ומעבירים לסיר עם תחתית עבה. מוסיפים מים לסיר, מכסים ומניחים על אש בינונית - ורק כאשר המים רותחים מנמיכים את האש לעוד כ-5 דקות.
הכנת הירקות - מקפיצים את הירקות הווק חם (הקפצה מהירה). מחממים מחבת עם מעט שמן תירס ומתחילים בהקפצה מהירה של כל ירק בנפרד. מקפיצים כל ירק עם מעט שום ומלח (לפי הטעם) ולפני תום ההקפצה מוסיפים מעט שמן שומשום.
הרכבת המנה - במחבת טפלון נפרדת מטגנים ביצה ומרכיבים את המנה לפי הסדר הבא: במרכז הצלחת מניחים 3 כפות אורז מוכן, מסביב מסדרים את הירקות המוקפצים, ולבסוף מניחים מעל את הביצה המטוגנת. מומלץ להגיש עם רוטב פלפל חריף. 
את המתכון יהיה אפשר לטעום במסעדה במהלך שבוע קוריאה.

תפריט שבוע אוכל קוריאני יכלול :
טעימות מסורתית מ"דאנג מון" ירקות ודגי ים מטוגנים בקמח ועירית שום (35 ₪)
נודלס עם ירקות "צ'אפ קאי" נודלס בטטה שקופות עם ירקות סויה וסוכר (35 ₪)
"פי פאמ פאפ" אורז מסורתי עם ירקות מאודים וביצת שלו מטוגנת מוגש עם רוטב פלפל חריף, אנטרקוט במרינדה מסורתית (55 ₪)
"בולגוגי" נתחים דקיקים של אנטרקוט צרובים על מחבת לוהטת ועוד (55 ₪)