למה להיות על קוצים? תרגעו

פורסם: כ"ב אב התש"ע | | 22:23 ע"י: מערכת בבא קמא
רוגע מט.
רוגע מט. צילום: מתוך אתר המוצר.

כאבי גב או צוואר? מזרן הקוצים מבטיח להביא אליכם את הדיקור הסיני הבייתה.

במציאות הישראלית היומיומית, אנו רגילים להיות על קוצים. אך המציאות העוקצנית התזזיתית היא ההיפך הגמור מתרבות ה"להיות על קוצים" במדינות מזרח אסיה. שיטות הרפואה המסורתיות הנהוגות בעולם מזה אלפי שנים כוללות גם דיקור סיני ונקודות לחיצה (אקופרסורה) דווקא להרפיה ולשחרור לחצים.

ישנה חשיבות רבה לפנות כמה דקות לעצמכם במהלך היום או בסופו כדי להרפות מעט מהלחצים, לשכב, לקחת נשימות עמוקות ולהירגע. שיטות ההרגעה, היוגה והמדיטציה יכולות לשחרר לחצים, להסדיר את מחזור הדם ולהשרות תחושת התחדשות טובה ונעימה. אל שיטות המדיטציה מצטרפות גם שיטות הדיקור, אך אלו יותר קשות למימוש וביצוע בכל זמן פנוי.

מוצר חדש שפותח על ידי איש העסקים ממוצא שוודי בשם סיימון פריד ומרפא בדיקור מומחה לרפואה סינית, אורי סלונימסקי, מאפשר שילוב בין מדיטציה ודיקור סיני גם בבית. ROGA MAT, זהו מזרן ספוגי מצופה בכיסוי כותנה ומשובץ באלפי חודי פלסטיק - שכאשר תשכבו עליו תרגישו אותם ננעצים בחמימות קלה בגבכם. על פי הסברי היצרנים בעלון המצורף למזרון, שיטה זו הנקראת אקופרסורה מסייעת להרגעת כאבי גב, צוואר, בעיות במערכת העיכול, לחץ, עייפות כרונית, נדודי שינה ועוד מצבים גופניים ורוחניים שונים. על פי ההסברים המלומדים, הדקירות הקלות והלחיצות באלפי נקודות על פני העור גורמים לשחרור הורמונים הנקראים אנדורפינים למחזור הדם. אנדורפינים משתחררים במוח בדרך כלל להרגעת כאבים ותפקודם הפיזיולוגי זהה למורפיום. התוצאה של הרפיה על גבי המזרון נותנת שילוב מנצח של יוגה עם תחושת ההרפיה של האנדורפינים.

ההבטחות וההסברים והמחיר הלא זול של המזרון (230 ₪ באתר החברה) גרמו לנו לשכב על הקוצים ולבדוק את השפעתם. אנו יכולים להודות שאחרי כרבע שעה של הרפיה על המזרון התחושה מצויינת ומפתיעה לטובה וגם תואמת לפחות חלק מההבטחות. מכאבי גב איננו סובלים כרגע, אז היה קשה לנו לאמת את ההבטחות בעניין הזה ונסתפק בעדויות המפורסמות באתר. אם המזרון יצליח לגרום לרוכשיו לפנות 15-30 דקות ביום להרגעה – הוא כבר השיג את מטרתו, גם בלי קשר לקוצים.

פרטים נוספים ואפשרות רכישה באתר: http://www.rogamat.co.il