פתרון לכאב ראש בתקופת הבחינות

פורסם: ט"ו תמוז התש"ע | | 12:58 ע"י: מערכת בבא קמא
דקסמול.
דקסמול. צילום: יח"צ

זהו שוב הזמן הזה של השנה, תקופת הבחינות באוניברסיטאות. שעות ארוכות בספרייה, קבוצות לימוד מרוכזות, למידה עד השעות הקטנות של הלילה- כל אלה בהחלט עלולים לגרום לכאב ראש מתמשך.

הבעיה מתחילה בשעות השינה המעטות שאנו ישנים בתקופה זו, והכדורים לשיכוך כאב הראש הנוטים להרדים עוד יותר. בתקופה זו עלינו לגייס את כל המאמצים ללמידה, אפילו אם זה עולה לנו בכמה שעות שינה - אך כאב ראש הוא דבר שאי אפשר להתעלם ממנו ומפריע במידה רבה לריכוז.

מומחי דקסמול פלוס, הקפליה לשיכוך כאבים בתוספת קפאין שאינו פוגע בעירנות ומגביר את אפקט שיכוך הכאב מבית דקסל פארמה (דקסון), מייעצים כיצד לעבור את התקופה הקשה בהצלחה וללא כאב ראש:

• קבעו שעות לימודים מסודרות- נכון שבימים שממש לפני המבחן שעות הלימוד מתארכות, אך אינכם רוצים להגיע לימים אלו כשאתם גוררים עייפות מתמשכת. התחילו ללמוד בשעות הבוקר וקבעו הפסקות קבועות. שימו לכם דד-ליין ללמידה בערב, למשל עד השעה 21:00 ולאחר מכן עברו לנוח קצת מול הטלוויזיה או עם העיתון.
• לא להגזים עם הקפה- כמויות לא מבוטלות של קפה הן דבר שבשגרה בתקופת הבחינות, אך חוץ מלעורר הן עלולות לגרום לכאבי ראש כתוצאה מהיצרות של כלי הדם בראש. כמו כן, הוא עלול להפריע לשינה טובה כשתגיעו סוף סוף למיטה בסוף היום.
• ארוחות קלות- כשלומדים במשותף ישנה נטייה להזמנות משותפות של אוכל מהיר, כמו פיצות, המבורגרים וכו'. ארוחה עמוסה רק תגביר את תחושת העייפות, הקפידו לעשות הפסקות בשעות הארוחות ולאכול ארוחות קלות שיגרמו לכם להרגיש טוב ולא יכבידו עליכם ועל תהליך הלמידה.
• שתו הרבה מים- כאשר לומדים ומרוכזים בדבר מסוים שעות ארוכות, לעיתים לא שמים לב לכמויות הנוזלים ששותים, מה שעלול לגרום כאב ראש כתוצאה מהתייבשות. הקפידו שיהיה לצידכם בקבוק מים בכל עת ומלאו אותו כשהוא מתרוקן.
• לא הצלחתם למנוע את כאב הראש? חבל למשוך את הכאב. היום ניתן להשיג כדורים לטיפול בכאב ראש שאינם פוגעים בעירנות כגון דקסמול פלוס (מרכיב הקפאין עוזר גם בהגברת אפקט שיכוך הכאבים), הכאב יעבור ותוכלו להמשיך ללמוד בעירנות.