סיפורו של אל"מ דרור וינברג

פורסם: ב' תמוז התש"ע | | 21:42 ע"י: מערכת בבא קמא
וקראתם דרור.
וקראתם דרור. צילום: עטיפת הספר.

חדש בהוצאת ידיעות ספרים: וקראתם דרור סיפורו של אל"מ דרור וינברג.

בערב שבת, י"א בכסלו התשס"ג (15 בנובמבר 2002), חוליית מחבלים ביצעה פיגוע ב"ציר המתפללים" בחברון. אל"מ דרור וינברג, מפקד החטיבה, חש מיד לאירוע, נפגע ממכת אש ונהרג. וינברג היה הקצין הבכיר ביותר שנהרג במהלך האינתיפאדה השנייה.

דמויות שונות שבהן נגע בחייו, חלקן אמיתיות ואחרות בדויות, מספרות כאן את סיפורו של דרור: ילדותו השובבה בכפר סבא, לימודיו בתיכון ובישיבה, חיי המשפחה שלו, שירותו בסיירת מטכ"ל ותפקידי הפיקוד המגוונים שמילא בצבא – ממח"ט יהודה ועד המינוי למח"ט הצנחנים, התפקיד שלא הספיק למלא.

כשסיפור ועוד סיפור נארגים יחדיו, עולה דמות יוצאת דופן של קצין נועז ונערץ ואדם אהוב ואוהב, שהצליח לשלב בין חיי צבא לשמירת מצוות, ובין רצינות ואחריות לשמחה ושובבות.

וקראתם דרור הוא פסיפס מרתק ומגוון של עשרות דמויות המספרות, כל אחת בקולה, את סיפור היכרותן עם אדם יחיד ומיוחד אשר חי ביניהן. המפגשים הקטנים-גדולים הללו יוצרים תמונה מורכבת ונדירה של איש אחד ושל חברה שלמה. זהו סיפורה המרגש של מדינת ישראל החולמת והלוחמת המשתקפת מסיפור חייו של קצין נערץ שלא הניח לקושי, לפחד ולמלחמה לערער את אמונתו ואת דרכו. סיפור מרתק, מרגש ולעתים אף משעשע, אשר חורג מהסיפור האישי ונוגע בנימיה של ההוויה הישראלית המורכבת, על המר והמתוק שבה.

בספר זה שוזרת רונית לוינשטיין-מלץ סיפור בסיפור, דמות בדמות, זיכרון בזיכרון, ויוצרת שלם הגדול מסך חלקיו – אהבה ומלחמה, אמונה ואחריות, משפחה וחברים, אבל ושמחה – הדברים שמהם עשויים חיינו כאן. 301 עמ'; 88 ₪