מגילת אסתר בחרוזים

פורסם: ז' אדר התש"ע | | 10:25 ע"י: מערכת בבא קמא
פרשיר.
פרשיר. צילום: עטיפת הדיסק.

הדיסק פרשיר מציג את סיפור המגילה בחרוזים, בצורה מעניינת ומתאימה לילדים צעירים שעבורם השפה המקראית מסובכת מעט.

תקליטור חדש מסדרת "פרשיר" מציג את סיפור המגילה בשירים ובחרוזים. התקליטור הוא חלק מסדרת דיסקים שעוסקים בסיפורי התנ"ך.

סיפור המגילה הוא אחד הסיפורים המקראיים המרתקים ביותר למבוגרים ולילדים כאחד. את סיפור הנס המתגולל במגילה אנו קוראים מידי שנה בבתי הכנסת, אך עבור הילדים המחכים בעיקר לקריאות "המן" השפה המקראית קשה מעט להבנה. בשבוע שלפני פורים, בגנים ובבתי הספר מקפידים לעניין את הילדים בסיפור אותו הם לומדים בשפה פשוטה יותר המתאימה להם. הדיסק החדש, יכול לסייע למורים, גננות והורים לספר את סיפור הנס לילדים.

את הדיסק, שניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות, השמענו לתלמידי כיתה ג'. הילדים נהנו לשמוע את הסיפור המוכר בצורה של שירים וחרוזים ולהיזכר כך בפרטי המעשה. הילדים סיפרו שעם הדיסק  קל להם לשמוע את סיפור המגילה, להבדיל מהקריאה בבתי הכנסת שנקראת בשפה קשה עבורם.  מהדיסק נהנו גם קטנים יותר, הנכדים בני החמש והשלוש. 

הדיסק הוא פרי יצירתה של אריאלה סביר.  אריאלה סביר נולדה ב-1961. כשהייתה בכיתה ב' התגלתה אצלה מחלת עיניים קשה ובמהלך נעוריה איבדה את כושר הראייה. הוריה בחרו לשלוח אותה למוסדות חינוך רגילים, שאינם מותאמים לעיוורים ובכך תרמו לשילובה בחברה רגילה. למרות מגבלותה התעקשה להתגייס לצבא, ובתום מאבק עקשני גויסה לשירות מלא כמש"קית חינוך והייתה למתנדבת העיוורת הראשונה בצה"ל.
למרות כל הקשיים, בכוחות עצמה, החלה לעבוד כריתמיקאית (שילוב של תנועה ומקצבים מוזיקליים), מהראשונות בארץ. אריאלה הפיצה את שיטת החינוך המוזיקלי המותאמת לפעוטות ולילדים בעלי מוגבלויות. במרוצת השנים הכשירה גננות ומורת רבות, במסגרות פרטיות ובמוסדות אקדמיים כמכללת אורנים ומכללת לוינסקי על בסיס השיטה הלימודית שלה. במקביל לעבודתה כמרצה, כתבה מאות שירי ילדים וחמישה ספרים, אותם הפיצה במגוון מדיות, תוך שמירה על הקו שמנחה אותה לאורך כל שנות העשייה – פיתוח דמיונו של הילד ולא קיבועו. אחרי הצבא נישאה לקובי ולהם 8 ילדים. אחד מהם אוטיסט, אותו גידלה בבית, ובגינו הפכה מעורבת בטיפוח הורים לילדים בעלי מוגבלויות. אריאלה סביר חזרה עם בעלה בתשובה והיא מנהלת בית דתי. 

הדיסק בהוצאת ויזארט ונמכר בחנויות הספרים המובחרות.