יתרונות של חתונה קטנה, ואיך עושים את זה?

פורסם: כ"ט אלול התשפ"ב | | 11:06 ע"י: בבא קמא
יתרונות רבים בארגון חתונה קטנה
יתרונות רבים בארגון חתונה קטנה צילום: Emma Bauso
חתונה קטנה – מה היתרונות שלה וכיצד מארגנים חתונה קטנה בצורה יפה.

הרבה פעמים אנחנו שומעים וקוראים בכלי תקשורת על זוגות הבוחרים לערוך חתונות גדולות ומפוארות. חתונות אליהן מוזמנים מאות ואלפי אורחים, כאלה הנערכות במשך מספר שעות ארוכות, והתקציב שלהן מגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים.

לעומתם, ישנם לא מעט זוגות המעדיפים דווקא לערוך חתונה קטנה ואינטימית. מדובר על זוגות  המעדיפים לחגוג בצורה יותר מצומצמת עם בני משפחה קרובים וחברים, בוחרים לא להשקיע בחתונה שלהם סכומי עתק, ובאופן כללי, לא רואים צורך לערוך אירוע גדול וראוותני, אף על פי שחתונה היא אירוע מיוחד, מרגש שעבור זוגות רבים מתרחש רק פעם בחיים.

ישנם יתרונות רבים בארגון חתונה קטנה. למרות שאנשים רבים נוהגים לראות בכך פחיתות כבוד לעומת חתונות גדולות, בין היתר בגלל המחשבה שאירוע בסדר גודל כזה צריך לחגוג בגדול, הרי שדווקא אירוע אישי ומיוחד כל כך, יש יתרונות בכך שעורכים אותו בצורה אינטימית וצנועה.

מה היתרונות של חתונה קטנה

ראשית, חתונה אליה מוזמנים עשרות אורחים בלבד, היא כזו שקל יותר לייצר קירבה וקשר אישי בין הזוג לאורחים. תשומת הלב של הזוג לכל אורח ואורחת, תהיה הרבה יותר משמעותית מאשר בחתונה גדולה. סביר להניח שהם ירגישו את ההשפעה של האורחים עליהם, בצורה הרבה יותר משמעותית.

שנית, אירוע קטן מפחית ברמה ניכרת את הלחץ שיש על הזוג. הרבה מאוד זוגות נוהגים לספר אחרי החתונה, שהם בכלל לא הרגישו אותה, לא זוכרים מה היה שם ולא באמת חגגו כמו שהם ציפו. באירוע קטן, הרי שהלחץ פחות מורגש וקל יותר ליהנות מהאירוע.

שלישית, באופן טבעי זה עולה פחות כסף. זה גם מאפשר לזוג לא לחרוג מהתקציב שלהם ובוודאי לא להיכנס לחובות מיותרים, אך זה גם מאפשר להם לחסוך כסף ולהשקיע אותו בדברים אחרים, במהלך הנישואים.

ארבע, במובנים מסוימים הרבה יותר קל למצוא מקומות לערוך חתונה קטנה, בין היתר בגלל העובדה שאפשר לערוך חתונה כזו בבית פרטי, מסעדות, בתי קפה ומקומות אחרים.

איך מתכננים חתונה כזו?

בשביל לתכנן חתונה קטנה, צריך תחילה להחליט איפה מעוניינים לערוך אותה, כמה אורחים מעוניינים להזמין ומתי לערוך את האירוע, האם בקיץ או בחורף, בצהריים או בערב.

אחרי שמחליטים על כל זה, אפשר להתחיל בתכנון המעשי, בין אם זה על ידי השכרת מקום שיתאים לכך, הזמנת בעלי מקצוע וספקים, תכנון תפריט מתאים, החלטה על סוג המוזיקה שתתנגן באירוע, סדר הזמנים והדברים ועוד.

בסופו של דבר, חתונה קטנה היא הרבה יותר אישית, הרבה יותר אינטימית, ואפשר להשתמש בזה, בין היתר בשביל לעשות דברים יוצאי דופן וכן בשביל שבני הזוג יוכלו לבטא את עצמם בצורה הרבה יותר אמיתית ונכונה מאשר בחתונות גדולות ומפוארות.