הטיסה התבטלה, מה עושים עכשיו?

פורסם: ז' אב התשפ"ב | | 12:49 ע"י: בבא קמא
ביטוח נסיעות
ביטוח נסיעות צילום: stock
בניגוד לעבר, היום אנחנו יכולים ליהנות מאופציה של ביטול טיסה דרך ביטוחי נסיעות לחו"ל מסוגים שונים.

תכנון נסיעה לחו"ל יכול לקחת זמן מה. ישנם מקרים בהם אנחנו מחליטים לנסוע מעכשיו לעכשיו, ואז התכנון הוא קצר מועד, אך ברוב המקרים אנחנו מתכננים נסיעה במשך שבועות ואף חודשים ארוכים, וככל שמתקרבים אל מועד הנסיעה, כך ההתרגשות באופן טבעי עולה.

לצערנו, כמו שלמדנו לא פעם בדברים שונים בחיים, לא משנה כמה אנחנו מתכננים לחיים יש תוכניות משלהן, וייתכן מאוד ששבוע לפני מועד הטיסה או אפילו בתקופת זמן קצרה יותר, ניאלץ לבטל את הטיסה מסיבה כזו או אחרת. כמו כן, יכול לקרות מצב לפיו נידרש לקצר את מועד הנסיעה שלנו מסיבה כזו או אחרת ולחזור מוקדם מהמתכונן לארץ. 

על מנת שאנחנו לא נצטרך לבצע הוצאה כספית מבלי שנוכל ליהנות ממנה, הרי שאנחנו יכולים לרכוש ביטוח הכולל כיסויים והרחבות למקרים של ביטול טיסה או קיצור נסיעה וחזרה מוקדמת לארץ. כך לפחות נוכל לקבל החזר כספי מסוים ולא נשלם את כל הסכום לחינם.

בניגוד לעבר, היום אנחנו יכולים ליהנות מאופציה של ביטול טיסה דרך ביטוחי נסיעות לחו"ל מסוגים שונים. לכן, לפני שרוכשים פוליסת ביטוח, חשוב מאוד לוודא שקיים כיסוי כזה בפוליסה ובאילו תנאים אנחנו יכולים ליהנות ממנו.

מה זה כיסוי ביטול טיסה ולמה צריך לשים לב?

כיסוי של ביטול טיסה בפוליסה שאנחנו רוכשים מחברת הביטוח, מאפשר לנו לקבל החזר כספי בהתאם לתנאים של הפוליסה, אם נניח אנחנו נאלצים לבטל את הטיסה מהצד שלנו, בגין מוות, מחלה או סיטואציה לא צפויה.

הכיסוי שאנחנו אמורים לקבל הוא החזר כספי על תשלום טיסה, על פי תנאי הפוליסה כאמור. שווי הכיסוי משתנה בהתאם לתנאים כמובן. יש לציין, בשביל ליהנות מכיסוי זה, על הסיבה שבגינה לא תוכלו לטוס להיות בלתי נמענת.

לפני שאנחנו רוכשים ביטוח ביטול טיסה, עלינו לבדוק כמובן מה הם התנאים שחברת הביטוח קבעה בשביל שנוכל לממש את הפוליסה והאם הכיסוי מספיק רחב וגדול, בשביל שאנחנו באמת נוכל להפיק ממנו את המיטב, בין אם זה מבחינת המקרים האפשריים שבגינן נוכל ליהנות מכיסוי זה ובין אם זה מבחינת ההחזר הכספי שנקבל בגין כל אחד מהמקרים.

כיצד רוכשים ביטוח בצורה נכונה?

בשביל לרכוש ביטוח טיסה בצורה נכונה, עלינו להיכנס לאתר Wobi, שם אנחנו יכולים להשוות מחירים בין פוליסות שונות, לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו, ובסופו של דבר להחליט איזו מבין ההצעות הכי אטרקטיבית עבורנו. האתר מספק לנו מידע עדכני ורלוונטי אודות פוליסות ביטוח רבות, כולל, ביטוח טיסה.