איך לבצע טרייד אין על רכב?

פורסם: ט"ו אדר א' התשפ"ב | | 11:57 ע"י: מדור פרסומי
טריידאין
טריידאין צילום: pexels.com
כאשר אתם רוכשים רכב חדש, אתם עשויים להחליט לעשות זאת באמצעות החלפת המכונית הישנה תמורת החדשה. תהליך זה נקרא טרייד אין. אולם יש לזכור שיש להשוות את ההצעות השונות אשר בוודאי תקבלו מסוכניות הרכב השונות או אנשי המכירות השונים כדי למקסם את הרווח ולקבל את המירב עבור כספכם.
כאשר אתם רוכשים רכב חדש, אתם עשויים להחליט לעשות זאת באמצעות החלפת המכונית הישנה תמורת החדשה. תהליך זה נקרא טרייד אין. אולם יש לזכור שיש להשוות את ההצעות השונות אשר בוודאי תקבלו מסוכניות הרכב השונות או אנשי המכירות השונים כדי למקסם את הרווח ולקבל את המירב עבור כספכם.
 
תהליך זה של החלפה עלול לקחת זמן ארוך יחסית, כאשר המסמכים שיש למלא והאישורים שיש לספק לפעמים מורכבים להבנה והשגה. עם זאת, קחו את הזמן לעשות זאת, כדי לנסות לשפר את העמדות שלכם ואת נקודת הפתיחה לרכב הבא שתרכשו כך.  
 
מתי מבצעים טרייד אין על הרכב?
המסחר בין הרכב החדש לישן הינו מחויב המציאות כדי לגשר על הפער שבין עלות הרכב הישן לזה החדש. עם זאת, כאשר מבצעים טרייד אין, למעשה מציעים לסוכנות הרכב, לרכוש את הרכב הישן כאשר מחירו יקוזז מקניית הרכב הישן שלכם. יש לכך יתרונות וחסרונות כמו גם מכירת הרכב באופן פרטי. בכל מקרה עליכם לוודא שההצעה שאתם מקבלים על הרכב הישן הינה ההצעה הטובה ביותר שאתם יכולים לקבל, כדי שתוכלו ללוות כמה שפחות עבור הרכב החדש. 
 
בדרך כלל תהליך של טרייד אין יתאים יותר עבור רכבים שהדרישה עבורם לא גבוהה, כך שהמחיר עבורם בשוק הפרטי (כאשר אתם מפרסמים את הרכב באופן עצמאי) לא יהיה גבוה יותר ממה שיציעו לכם בסוכנות הרכב. מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון שעסקת טרייד אין מורידה מכם את הצורך והנטל של מכירת הרכב, אשר משמעותו, פעמים רבות תתבטא בצורך לעבור מספר בדיקות של הרכב עם כל קונה פוטנציאלי, לשווק ולפרסם אותו במדיות השונות. 
 
על מה כדאי להקפיד בתהליך טרייד אין?
  • מחקר שוק והערכת שווי – מייד ברגע שקונים רכב חדש, ערכו מתחיל לרדת, כך שהערכת השווי שלו מתבססת על מידע כמו סוג היצרן, הדגם, הקילומטראז' שלו ומצבו הכללי. כדי לדעת בדיוק כמה הרכב שלכם שווה, תוכלו בתחילה לפרסמו בשוק הפרטי, לראות כמה תוכלו לקבל עבורו, ואז לפנות לעסקאות טרייד אין.
  • וודאו את מצב ההלוואה הקיימת והאם אתם עדיין חייבים כסף על הרכב הנוכחי – במקרה שתמצאו כי אתם חייבים על הרכב הקיים ברשותכם יותר ממה שהוא שווה, תוכלו עדיין לבצע טרייד אין אולם יתרת החוב על הלוואת הרכב הישנה תוכל להתגלגל להלוואה לרכב החדש, מה שיכול להגדיל את התשלום החודשי שלכם.
  • קבלו הערכת שווי  ממספר סוכנויות רכב – אתם לא חייבים לבצע את הטרייד אין בסוכנות ממנה רכשתם את רכבכם הראשון. אלא כדאי קודם כל לקבל הערכות מהסוכנות המועדפת עלייך, ואז תוכל לברר גם בסוכניות אחרות.
  • קראו את האותיות הקטנות - שימו לב היטב לאותיות הקטנות בכל מבצע מיוחד המוצע לכם. חלק מהמסמכים עשויים להבטיח ערך מסוים לטרייד-אין שלכם, גם אם הרכב לא במצב הטוב ביותר האפשרי, אולם מסמכים אחרים עלולים לגלגל את ההלוואה בתנאים שלא יהיו טובים עבורכם ולא יישתלמו לכם לטווח הארוך. לכן עליכם להגיע מוכנים לפגישתכם ולשאול את השאלות הנכונות. כמו כן כדאי לפקפק בכל עיסקה שנראית לכאורה יותר מדי טוב.
  • אינכם חייבים לקבל את ההצעה הראשונה שסוכנות הרכב מציעה לכם – אלא אתם יכולים להציע הצעה נגדית עם סכום גבוה יותר.
  • לאחר שסיכמתם על מחיר הטרייד-אין שלכם, הגיע הזמן לסגור את העסקה. אם אתם קונים רכב חדש מהסוכנות ומקבלים זיכוי על ערך הטרייד-אין, ודאו שזה רשום בבירור בחוזה ושהסכום הנכון נוכה ממחיר הרכב החדש.