5 טיפים לבחירת מוסד לימודים אקדמי

פורסם: י"ד שבט התשפ"ב | | 06:00 ע"י: מדור פרסומי.
לימוד אקדמי
לימוד אקדמי צילום: pexels.com
מהם הנתונים שעליהם כדאי להסתכל ולבחון היטב לפני בחירת מוסד לימודים אקדמי?
טיפ 1 – לברר פרטים לגבי השם והמוניטין
אחד הפרמטרים הראשונים והמרכזיים עליו חשוב לשים דגש בהליך בחירת מוסד לימודים אקדמי, הוא השם והמוניטין של אותו מוסד לימודים. 
ההמלצה היא לשים דגש על הנושא הזה ב-2 היבטים, השם והמוניטין הכללי של אותו מוסד לימודים והשם והמוניטין של הפקולטה הרלוונטית – כך שאם לדוגמא, אתם מעוניינים להירשם ללימודי תואר ראשון במערכות מידע, ההמלצה היא לבדוק את המוניטין של אותו המוסד בתחום מערכות מידע. 
 
טיפ 2 – לבדוק את תוכנית הלימודים
כיום, בעידן האינטרנט, ניתן ליהנות מנגישות נוחה למגוון רחב של מאגרי מידע. כך שבאמצעות לחיצה על מספר כפתורים תוכלו לקבל את כל הפרטים לגבי תוכנית הלימודים של מוסדות לימודים שונים. 
ההמלצה היא לנצל את אותה הגישה למידע, מכיוון, שרשימת הקורסים של אותה התוכנית, יכולה להשפיע במידה רבה על הבחירה. 
ההמלצה היא לשים דגש גם על היחס של בין הקורסים העיוניים לאלו המעשיים (רלוונטי רק לחלק מהפקולטות).
מעבר לכך, אם הצלחתם להשיג מידע מקדים גם לגבי המועדים של כל אחד מהקורסים, תוכלו לנסות ולבנות לעצמכם את המערכת ולראות אם אתם מצליחים להרכיב מערכת אשר תואמת את לוחות הזמנים שלכם – מה שגם יכול להשפיע במידה מסוימת על ההחלטות אותן תקבלו לגבי בחירת מוסד הלימודים.
 
טיפ 3 – לברר מי המרצים?
לרמה המקצועית, לניסיון ולידע של המרצים, אמורה להיות השפעה לא קטנה על ההחלטה. 
מהסיבה הזאת, כדאי לבדוק מי המרצים בפקולטה הרלוונטית של אותו מוסד לימודים. לרוב, ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי דרך אתרי האינטרנט של מוסדות הלימודים – אם אתם מרגישים שהמידע הוא חלקי או שאתם מעוניינים להשלים פרטים, תמיד תוכלו להשתמש במנוע החיפוש גוגל על מנת לדלות מידע נוסף לגבי אותם המרצים. 
 
טיפ 4 - לקבל חוות דעת מסטודנטים
"אין חכם (או חכמים) כבעל (או כבעלי) ניסיון", מהסיבה הזאת, אחת הדרכים אשר יאפשרו לכם להבין אם אותו מוסד לימודים אקדמי מהווה כבחירה הנכונה, עוברת בקבלת המלצות וחוות דעת מסטודנטים. 
ישנן דרכים שונות באמצעותן תוכלו לקבל את חוות הדעת, הראשונה, היא לברר מול חברים, מכרים אשר למדו באותה מסגרת לימוד. 
השנייה היא להגיע לאותו מוסד לימוד, להסתובב בפקולטה הרלוונטית ולנסות ולשוחח עם סטודנטים. 
השלישית היא כמובן, לעשות שימוש ברשת האינטרנט, כאשר, ניתן ליהנות מגישה נוחה ומהירה לחוות דעת שנכתבו בעבר, או להעלות ברשתות החברתיות שאלות רלוונטיות, כאשר, התשובות אותן תקבלו יאפשרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. 
 
טיפ 5 – לשים דגש על כל "הפרטים הטכניים"
אז כמובן, שיש לא מעט "פרטים טכניים" אשר אמורים להשפיע במידה רבה על בחירת מסגרת הלימודים המתאימה ובין היתר:
 
  • גובה שכר הלימוד – אם אתם מתעניינים בלימודים במכללה, יש לבדוק אם גובה שכר הלימוד הוא כמו באוניברסיטה או שמדובר במכללה פרטית – כאשר, במקרה כזה, שכר הלימוד עלול להיות גבוה בצורה משמעותית.
  • מיקום גיאוגרפי – האם אתם יכולים להישאר אצל ההורים במהלך הלימודים או שמדובר במוסד מרוחק – ואז יש לשקול מגורים במעונות או השכרת דירה.
  • תנאי קבלה – בכדי שמוסד הלימודים יחשב כרלוונטי, יש לבדוק אם אתם עומדים בתנאי הקבלה אותו מסלול מבוקש. כמובן, שתמיד קיימת האפשרות לשפר בגרויות או לעשות השלמות.
  • חיי חברה – ההמלצה היא לבדוק גם את הנושא של חיי החברה באותה המסגרת, בכל זאת, לימודים לתואר ראשון נמשכים בין 3 ל-4 שנים והמטרה תהיה להבטיח שהמוסד הנבחר, יהיה מקום נעים.