לעבור את הקיץ בשלום - 4 טיפים להתנהלות בטוחה בקיץ

פורסם: י"ט סיון התשפ"א | | 13:55 ע"י: מדור פרסומי
לעבור את הקיץ בשלום.
לעבור את הקיץ בשלום. צילום: pixabay.
התייבשות, מכת שמש, טביעות ואפילו פאנצ'ר בגלגל – כל אלה ועוד הן סכנות שאורבות לנו בקיץ הישראלי. אז איך נשארים רק עם היתרונות וכיצד מגנים על המשפחה והילדים? הנה המדריך שיעזור לכם להתמודד בהצלחה עם החודשים החמים
כאשר מזג האוויר מתחמם והילדים יוצאים מהבית, יש בין היתר עלייה במספר תאונות אופניים, פגיעה בהולכי רגל, נפילות מגובה ופציעות במגרשי משחקים. במקביל, נרשמת עלייה טבעית ומצערת במספר אירועי הטביעה בבריכה, מאגרי מים וים ומעל 30 אלף ילדים מגיעים לחדרי המיון עקב התייבשות או תאונה.
מצד שני, לקיץ בישראל יש המון יתרונות. אז איך עוברים אותו בשלום ומפיקים ממנו את המיטב? הנה כמה טיפים להתנהלות בטוחה גם בבית וגם בחוץ:
 
1. מניעת התייבשות ומכת שמש
המכות והסכנות העיקריות של הקיץ הן התייבשות ומכת שמש. בשביל לא לסבול מכוויות או התייבשות, צריך להקפיד על אמצעי הגנה כגון משקפי שמש, כובע רחב שוליים וקרם הגנה. בנוסף, עדיף לא להיחשף לשמש בשעות 10:00-16:00 ולהשתדל לשהות בצל גם בשעות הבטוחות. 
עוד המלצה חשובה כדי לעבור את הקיץ בשלום היא לשתות הרבה מים. בקיץ צריך לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום, אך מנגד גם להימנע ממשקאות ממותקים ומוגזים שאינם מרווים את הצמא אבל כן יכולים לשתן ולגרום להתייבשות.
 
2. שמירה על בטיחות בים ובבריכה
אין כמו הקיץ הישראלי בשביל לבלות זמן איכות עם המשפחה והילדים, בים או בבריכה. עם זאת, אלו בדיוק הנסיבות שבהן עלולות להתרחש תאונות מצערות. כדי למנוע אותן, אסור בשום פנים ואופן להשאיר ילדים ללא השגחה – גם אם הם נמצאים בתוך גלגל הצלה או שיש עליהם מצופים ואפילו אם זו רק בריכה קטנה במרפסת או בחצר.
בנוגע לחוף הים, חשוב לבדוק את צבע הדגל לפני הכניסה למים ולשחות רק בחוף שיש בו מציל. כמו כן, יש לקחת בחשבון עקיצת מדוזות ולהגיע לחוף עם חומץ ואלוורה להרגעת העור במקרה של צריבה.
 
3. רכב פרטי ובטיחות בדרכים
התנהלות בטוחה בקיץ אמורה להקיף אתכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. זה למשל הזמן לתקן את המזגן ברכב כדי לא לסבול בזמן שעומדים בפקקים, או להגיע למוסך כדי להכין אותו לנסיעות ארוכות לקראת טיולים ברחבי הארץ. באותה הזדמנות, שווה לבדוק הצעות מעודכנות על ביטוח חובה לרכב ואולי לחסוך כמה שקלים שיוקדשו לאטרקציות ופעילויות משפחתיות.
תחזוקת הרכב הפרטי חשובה לכל אורך השנה, אך היא הופכת להיות קריטית בקיץ. הדוגמא הכי טובה לזה היא לחץ האוויר בצמיגים: כאשר הטמפרטורות עולות והכביש לוהט, הצמיגים נשחקים מהר. הפתרון הוא לבדוק בתדירות גבוהה יותר את לחץ האוויר ולהיצמד להנחיות היצרן בעת המילוי. 
אם כבר בתחבורה עסקינן, כדאי להזכיר לילדים את כללי הבטיחות בדרכים. הסבירו והדגימו חצייה נכונה, חזרו ואסרו על הילדים לרוץ אחרי כדור שהתגלגל לכביש וציינו בפניהם שיש להימנע ממשחק קרוב למגרשי חנייה. בקיץ הילדים יוצאים הרבה מהבית, אז תפקידנו לדאוג שהם יחזרו בשלום. 
 
4. עקיצות 
יתושים, עקרבים, עכבישים ונחשים הם כולם אורחים לא קרואים של הקיץ הישראלי. לכן יש להכניס לתיק באופן קבוע תכשיר להקלה על גרד ועקיצות ולא לתת לילדים להרים אבנים קטנות או לשחק לבד בחול.
לבסוף, כדאי להסביר לילדים שיש להתרחק משיחים ודשא גבוה. אם חלילה הילד נעקץ, יש להזמין אמבולנס ולספק פרטים על גודל, צבע ומקום הפגיעה כדי לטפל בהתאם.