מתנות מתוקות - כי אין יותר כיף מזה

פורסם: י"ח שבט התשפ"א | | 11:06 ע"י: מדור פרסומי
מתנות מתוקות.
מתנות מתוקות. צילום: Daria-Yakovleva
מתנות הטובות ביותר הן לא בהכרח אלה שקונים בחנות. למעשה, מתנה מעשה ידינו יכולה להראות לא פחות ואפילו יותר את הערכתנו וחיבתנו כלפי הצד השני.
זו עובדה ידועה שעד כמה שכיף לקבל מתנות, להעניק אותן גורם לשמחה כפולה ומכופלת. אפשר לתת מתנות בימי הולדת וחג, ואפשר לתת אותן גם כשסתם מתחשק להראות למישהו שאנחנו אוהבים. המתנות הטובות ביותר הן לא בהכרח אלה שקונים בחנות. למעשה, מתנה מעשה ידינו יכולה להראות לא פחות ואפילו יותר את הערכתנו וחיבתנו כלפי הצד השני. חשבו כמה מהנה זה לקבל מתנה מתוקה כמו עוגה או עוגיות בשלל צורות וטעמים. הכנו לכם כמה רעיונות למתנות מתוקות שאפשר להכין בבית בקלות.
 
עוגת מייפל ויוגורט
 
לכאורה מדובר בעוגה פשוטה אך הסוד שטומן בחובו את הטוויסט הם המרכיבים האיכותיים שבה. זו עוגת מייפל כל כך רכה שתרגישו כאילו שאתם נוגסים בענן. היא מצוינת כמתנה מתוקה משום טעמה עדין וקליל ואין אדם שלא יתאהב בו. כדי לקבל את טעם המייפל האמיתי, ודאו שאתם משתמשים בסירופ מייפל טהור ולא בסירופ בטעם מייפל, זה נשמע כמו פרט שולי אך בטעם ההבדל משמעותי. בסיום האפייה מומלץ לעטוף את העוגה בנייר צלופן שקוף או צבעוני, לקשור בסרט חגיגי ולהעניק אותה כמתנה מתוקה. כך תכינו את העוגה הקסומה הזו:
 
מחממים תנור לחום נמוך-בינוני על תוכנית טורבו. משמנים תבנית עוגה במעט חמאה רכה. בקערה גדולה מערבבים חמאה וסוכר עד לקבלת קרם חלק ואחיד. מוסיפים לקרם ביצים וטורפים במטרף ידני עד לאיחוד מלא של המרכיבים וקבלת מעט נפח. מוסיפים יוגורט עיזים וסירופ מייפל טהור. טורפים הכל יחד במהירות עד לאיחוד. 
 
בקערה קטנה מערבבים יחד קמח, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים את תערובת החומרים היבשים לקערה הגדולה וטורפים הכל יחד שוב, אך ורק עד לאיחוד של המרכיבים ולא יותר מכך. יוצקים את תערובת העוגה לתבנית המשומנת, מיישרים ומפזרים מעל פיסטוקים מקולפים וקצוצים. מכניסים את העוגה לאפייה למשך כחצי שעה, עד שהעוגה יבשה במרכזה. לסיום, מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים במשך שעתיים לפחות. 
 
טרייפל שוקולד לבן, קראמבל ופירות יער בצנצנת אישית
 
קינוחים אישיים הם תמיד מפנקים במיוחד. תארו לעצמכם כמה מרגש לקבל קינוח שכבות מושקע כמו זה כמתנה. על אף המראה המרשים זהו למעשה קינוח פשוט למדי להכנה. הצנצנת תאפשר לכם להביא את המתנה לאהוביכם בקלות מבלי לחשוש שהקינוח חלילה יתפרק או ייהרס. למכסה הצנצנת אפשר להדביק או לחבר בסרט כרטיס ברכה קצר שישלים את המתנה עוד יותר. כך תכינו את המתנה המקורית הזו:
 
במעבד מזון מערבלים חמאה רכה, סוכר דמררה ודבש עד לקבלת קרם רך. מוסיפים קמח ומלח ולשים את התערובת במהירות נמוכה עד לקבלת בצק פירורי. מכניסים את תערובת הבצק למקרר למשך כשעה. בתום הקירור מפזרים את הפירורים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום נמוך במשך כרבע שעה. מאפשרים לפירורי הבצק האפויים להצטנן לגמרי. 
 
בינתיים, מערבבים בקערה פירות יער עם סוכר ומעט ברנדי. משרים בצד במשך כשעה בטמפרטורת החדר. להכנת קרם השוקולד הלבן ממיסים בסיר קטן שוקולד לבן קצוץ וחצי כוס שמנת מתוקה. לאחר שהשוקולד נמס לגמרי והמרכיבים התאחדו מעבירים את התערובת למקרר למשך שעתיים. לאחר מכן מקציפים את תערובת השוקולד עד לריכוך ומוסיפים שמנת מתוקה בהדרגה עד לקבלת קרם יציב. 
 
וכעת להרכבה: בתחתית הצנצנת מפזרים קראמבל בשכבה אחידה ומכסים בשכבת קרם שוקולד לבן. מעל לקרם מניחים שכבה של פירות יער. אחר כך חוזרים על תהליך ההרכבה פעם נוסף ליצירת שלוש שכבות נוספות. 
 
עוגיות שוקולד צ'יפס בקופסה מעוטרת
 
אם אתם רוצים להעניק מתנה מתוקה שתקלע לטעם של כל אדם כמעט, אין ספק שעוגיות שוקולד צ'יפס הן הבחירה הטובה ביותר. כדי לשדרג את המתנה עוד יותר, מומלץ להניח אותן ביד רחבה בתוך כלי מעוטר וצבעוני. כך מכינים את העוגיות שכולם יתאהבו בהן בשנייה:
 
לתוך קערה מנפים קמח, סודה לשתייה ומלח. בקערה נפרדת טורפים חמאה מומסת, סוכר ותמצית וניל. מוסיפים לתערובת ביצים וטורפים היטב עד לאיחוד מלא של המרכיבים. מוסיפים לקערה את תערובת הקמח ומקבלים עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים לבצק שבבי שוקולד מריר ומטמיעים בתערובת. מקררים את הבצק במשך כחצי שעה. לאחר מכן יוצרים כדורים מהתערובת ומסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום נמוך במשך כעשר דקות, עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים.