כנס הפייטנים הספרדי העולמי הראשון בישראל

פורסם: כ"ב שבט התשע"ב | | 13:44 ע"י: מערכת בבא קמא
חיים לוק.
חיים לוק. צילום: יח"צ.

בהשתתפות ענקי הפיוט : הרב חיים לוק, אמיל זריהן, ליאור אלמליח. הכנס יתקיים במשך שלושה ימים ויכלול השתתפות של 20 פייטנים מהארץ ומחו"ל.

בתאריכים כ"ג-כ"ה (חמישי-מוצ"ש) שבט התשע"ב, (16-18 בפברואר, 2012), יתקיים 'כנס הפייטנים הספרדי העולמי' הראשון מסוגו בים המלח.

מופע הפתיחה של הכנס יהיה קונצרט בהשתתפות הפייטן והחזן - חיים לוק (בתמונה), מגדולי הפייטנים בעולם, זוכה פרס שרת התרבות השנה, לוק יבצע את יצירות המופת לפיוטים הקלאסים הקדומים והמודרנים של הפיוט הצפון אפריקאי לצידם של אמיל זריהן, ליאור אלמליח ופייטנים נוספים בליווי 12 נגנים נבחרים ממספר תזמורות אנדלוסיות בישראל. בחצות של ערב הפתיחה יקיימו המארגנים חפלה מרוקאית שאותה יובילו מויז'ו קארוצ'י וסימון לוי ממרוקו.

הכנס יציג סדרה של מופעי פיוט מגוונים בדגש על הפיוט הספרדי-מרוקאי ו"שירת הבקשות" מסורת רבת שנים מופלאה וקסומה, ויתן במה למופע ייחודי שבו ישתתפו פייטנים צעירים שמסומנים כ'דור הבא' של הפייטנים בישראל והופעה של מקהלת הילדים 'פרחי ישראל'.

ליאור אלמליח : "בשלוש השנים האחרונות היינו עדים לפריחת הז'אנר של הפיוט מצד יוצרים ומבצעים ישראלים שנחשפו לפיוט העברי, הכנס הזה אינו טרנד, הוא מציג את האומנים שעבורם הפיוט הוא דרך חיים, אחרי מבול פסטיבלי הפיוט למינהם אנו מגישים את הפיוט השורשי אמיתי".

את הכנס מפיקה חברת Y&O המתמחה בהפקות אירועי פיוט בארץ ובעולם. החברה מעסיקה את ליאור אלמליח כיועץ אמנותי, בתפקיד המנכ"ל משמש דוד אמזלג. הכנס יתקיים במלון "רויאל רימונים" בים המלח בשיתוף עם חברת "קשרי תעופה" המנהלת את מרכז ההזמנות.