סיפור חייו של חנן פורת

פורסם: כ"ז טבת התשע"ג | | 09:04 ע"י: מערכת בבא קמא
ביוגרפיה ראשונה של חנן פורת.
ביוגרפיה ראשונה של חנן פורת. צילום: ידיעות ספרים.

סיפור חייו של חנן פורת מתואר בביוגרפיה ראשונה בהוצאת ידיעות ספרים, פרי עטו של העיתונאי חגי הוברמן.

חנן פורת היה מיזוג מופלא של איש רוח, עילוי בתורה מאין כמוהו שמקומו הטבעי בין כותלי בית המדרש ומקומו בפועל בהתיישבות ובפוליטיקה. אדם שמהלך בטבעיות בין מדפי ספרי ההגות היהודיים העמוקים, כמו גם בשבילי יהודה ושומרון ובמשעולי חבל עזה וזורע בהם יישובים. חנן פורת היה איש הגות ואיש שירה במלוא העומק שלהן, שחלק ניכר משנותיו בילה בנאומים פוליטיים, מקצתם משעממים, ובחקיקה ארצית בכנסת. חנן פורת היה אדם המרחף בעולמות עליונים, מנותק לכאורה מהבלי העולם הזה, ובקיא בהם בכל דקויותיהם ואף יודע לנצלם לקידום אמונותיו וחזונותיו.
חנן פורת היה אדם שמטבעו נועד לשכון בחברת שרי מעלה, ובפועל ישב עם שרי ממשלות ישראל.

חנן פורת היה ממחולליה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, והסמל המובהק ביותר שלה. בחייו שילב מנהיגות והגות, תורה עם עבודה ודרך ארץ, וסחף אחריו דור שלם בכוח אישיותו הכובשת ועוצמותיו הרוחניות, ששאבו את כוחן מבית המדרש ומעולמות הדעת, הספרות והשירה. מי שהתנ"ך האיר את חייו, זכה לשפוך אור על כל סביבתו, ומסכת חייו המופלאה וגדושת העשייה, הלבטים, הפשרות וההכרעות הכואבות, פרושה בספר זה.

נפתלי בנט, לשעבר מזכ"ל מועצת יש"ע, שהכיר אישית את חנן פורת ז"ל, אמר בקבלת הספר כי חנן פורת היה אישיות גדולה, מיוחדת במינה, שזכרו ילווה את מעשיו גם בדרכו הפוליטית הנוכחית.
נפתלי בנט, לשעבר מזכ"ל מועצת יש"ע, שהכיר אישית את חנן פורת ז"ל, אמר בקבלת הספר כי חנן פורת היה אישיות גדולה, מיוחדת במינה, שזכרו ילווה את מעשיו גם בדרכו הפוליטית הנוכחית. צילום: ידיעות ספרים.

חנן פורת – סיפור חייו הוא פרי עבודת מחקר של שנים רבות ושל היכרות מקרוב עם האיש. הספר מתאר בשפה קולחת את עולמו, חזונו ופועלו של אדם אחד שסחף אחריו אלפים, וזכה לכתוב פרק מרשים בתולדות מדינת ישראל. בספר זה יתוודע הקורא אל חנן הצעיר, איש האשכולות והתלמיד-חכם שהרווה את הנוער בחזונו; אל חנן איש השטח שחיבר בין לבבות ההמונים לגבעות הטרשים של הארץ; ואל חנן הבוגר, הפרלמנטר, שביקש לגשר בין עולמות פוליטיים ורעיוניים.

חגי הוברמן הוא עיתונאי, חוקר בכיר במרכז להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון ועוסק בחקר תולדות ההתיישבות אחרי מלחמת ששת הימים. בין ספריו הקודמים: כנגד כל הסיכויים (2008), שורשים בחולות (2005). זוכה פרס עמינח לחקר תולדות ההתיישבות הציונית דתית לשנת 2010.